اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

محرومیت ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی از «شاد»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به‌ دلیل مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند و تبلت به شبکه «شاد» دسترسی ندارند.

محرومیت ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی از «شاد»

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه رویکرد امسال آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌ها به صورت تلفیقی حضوری و مجازی است، اظهار داشت: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری به صورت تدریجی است.

وی با تأکید بر اینکه این بازگشایی با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود، بیان داشت: برخی مدارس روستایی عشایری استان که تعداد دانش‌آموزان مدرسه زیر ۵۰ نفر است بازگشایی می‌شوند.

خراسان‌جنوبی بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۰ آموزشگاه دارد که از این تعداد یک هزار و ۴۷۵ مدرسه روستایی و کم‌جمعیت هستند

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اعلام کرد: خراسان‌جنوبی بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۰ آموزشگاه دارد که از این تعداد یک هزار و ۴۷۵ مدرسه روستایی و کم‌جمعیت هستند.

واقعی اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ آموزشگاه در استان خراسان‌جنوبی تعداد جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها زیر ۵۰ نفر و کلاس‌های درسی آن‌ها زیر ۱۵ نفر است که این مدارس برای سال تحصیلی جدید بازگشایی می‌شوند.

در مجموع ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز استان در مدارس روستایی عشایری سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد

 

وی تبیین کرد: در مجموع ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز استان در مدارس روستایی عشایری سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد و مابقی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و شبکه تلویزیونی از آموزش برخوردار خواهند شد.

ثبت‌نام ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام ۱۶۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی، ۱۴ هزار دانش‌آموز در پایه هفتم و ۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه دهم ثبت نام کرده‌اند.

 

برگزاری جشن شکوفه‌ها در ۳۱ شهریور

واقعی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵ درصد دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان استان مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند، مطرح کرد: جشن شکوفه‌ها برای ۲۱ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی ۳۱ شهریور ماه در مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی به عنوان فعالیت‌های تکمیلی در کنار آموزش رسمی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به‌ دلیل مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند و تبلت به شبکه «شاد» دسترسی ندارند.

حضور ۸۹ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: ۸۹ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور دارند که یا خود تبلت و گوشی هوشمند دارند و یا به صورت مشترک با خواهر و برادر از گوشی و تبلت استفاده می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری در این استان با کمک خیرین و نهادها ۶ هزار و ۲۰۰ گوشی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت و دانش‌آموزان بعد از پایان سال تحصیلی این گوشی‌ها و تبلت‌ها را به مدارس برگرداندند تا در سال آتی سایر دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول