اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل ستادی در زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش از تشکیل ستادی در زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول خبر داد.

تشکیل ستادی در زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی با اشاره به نشست امروز این شورا، اظهار داشت: در نشست امروز مقرر شد برای اجرای دقیق زیرنظام‌های سند تحول، ستادی در زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شود تا اجرای این سند، یک متولی مشخص داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این نشست مباحث مهمی همچون «نسبت شورای آموزش و پرورش با سایر نهادهای قانونی بالادستی»، «ضرورت اجرای سند تحول بنیادین»، «ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی» و «اجرای رتبه‌بندی معلمان» مطرح شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین نسبت شورای عالی آموزش و پرورش با نهادهای بالادستی بسیار اهمیت دارد، افزود: این نکته مورد تأکید رئیس جمهور بود، چراکه از همین طریق می‌توان نقاط ضعف و قوت شورا که بیش از 100 سال قدمت داشته و فراز و فرود بسیاری در این دوران داشته، آسیب‌شناسی کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مطروحه در نشست امروز، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که این دغدغه رهبر معظم انقلاب به طور کامل در مدارس پیاده‌سازی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه در کمیسیون آموزش به صورت جدی به دنبال اجرای این مهم بوده‌‎ایم، متذکر شد: با این وجود آنچنان که باید این سند در آموزش و پرورش اجرایی نشده و در نشست امروز شورای عالی آموزش و پرورش تأکید شد که لازم است، ستادی در زیرمجموعه آموزش و پرورش عهده‌دار رصد و اجرای اهداف راهبردی سند باشد که تشکیل این ستاد مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در نشست امروز همچنین بر اجرای رتبه بندی معلمان و تقویت دانشگاه فرهنگیان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز تأکید شد، تصریح کرد: رئیس جمهور اشاره داشت که تنها مرجع تربیت معلم دو مجرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد و مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز همواره روی این موضوع تأکید داشته‌اند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول