اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

جزئیات پوشش بیمه زائران اربعین 1400

مدیر کل بازرسی سازمان حج و زیارت که مسؤولیت نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی (ع) را بر عهده دارد، تعهدات بیمه‌ای در قبال زائران اربعین 1400 را اعلام کرد.

جزئیات پوشش بیمه زائران اربعین 1400

ناصر شاهنده، مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسؤولیت نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی(ع) را بر عهده دارد، درباره تعهدات بیمه ایران که طرف قرارداد برای بیمه زائران امسال است، گفت: بیمه طرف قرارداد، بابت غرامت فوت به هر علت «عمر زمانی» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را متعهد شده و پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی جزیی، دائم و ناشی از حادثه تا سقف ۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این هزینه‌ها با تایید پزشک معتمد پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه‌های درمان بیمارستانی و جراحی به علت بیماری یا حادثه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال است.

شاهنده با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیر هوایی از زمان ورود به کشور عراق آغاز می‌شود و در طول مدت اقامت در بین راه و شهرهای زیارتی عراق کربلا، نجف و کاظمین ادامه می‌یابد، گفت: این پوشش بیمه‌ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه برای زائرانی که به صورت زمینی به کشور بازمی‌گردند تمهیدات بیمه‌ای و خدمات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تعهدات بیمه‌ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از بازگشت به کشور است، گفت: در این میان اگر تا روز سوم بازگشت علائم کرونا در زائر ایجاد شد در صورت مثبت بودن تست کرونا، شخص مدنظر مشمول تعهدات بیمه‌ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه عوامل شرکت بیمه ایران در این ایام در عراق مستقر هستند و خدمات لازم را ارائه می‌دهند، افزود: بازرسی سازمان حج و زیارت و ناظران بخش بیمه‌ای و پزشکی نیز به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران خواهند بود و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

شاهنده به زائران توصیه کرد که با توجه به حضور زائران مختلف از شهرها و کشورهای گوناگون، حتما استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن دست‌ها و توجه به مسائل بهداشتی در زمان خوراک و استراحت در موکب ها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا زائران سفری همراه با سلامت و کرامت را در پیش داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول