اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سختی کار اورژانس ۱۱۵/ ماموریت برفی در دورترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد

امدادرسانی به مردم در صعب‌العبورترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد همواره سختی‌ها و مشقتی‌هایی به همراه دارد و نیروهای اورژانس ۱۱۵ با این مشقت‌ها بیگانه نیستند.

سختی کار اورژانس ۱۱۵/ ماموریت برفی در دورترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۲۶ شهریور روز فوریت‌های پزشکی که به نوعی مدافعان فراموش شده سلامت هستند نام‌گذاری شده هر چند، از ۲۶ شهریور مدتی گذشته اما به همین بهانه به سراغ یکی از همین مدافعان سلامت رفتیم تا در خصوص سختی کارشان با آنها هم کلام شدیم.

صادق حیدری‌زاده از نیروهای مجرب اورژانس به ذکر یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های خود می‌پردازد و می‌گوید: ۲۴ بهمن سال ۹۸ بود برف باریده و هوا به شدت سرد بود که به همراه آقای افضلی همکارم ماموریت گرفتیم به یکی از دورافتادترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد برویم.

 

ماموریت روستای دلی مهتاب مرز بین بویراحمد و دیشموک بود. ساعت ۴ عصر در جاده برفی به سمت دلی مهتاب راه افتادیم و شب بود که به آنجا رسیدیم.

مصدوم خانمی ۳۰ ساله بود که هنگام برفروبی، از پشت بام خانه‌اش حدود ۴ متری به پایین پرت شده بود و در شرایط بدی به سر می‌برد.

۳ تا از دنده‌هایش شکسته بود، با احتیاط کامل و رنج بسیار سوار ماشین اورژانس کردیم و با توجه به لغزنده بودن جاده شروع به حرکت کردیم، در مسیر چند بار ماشین لیز خورد که به پایین دره سقوط کند اما خدا در آن شب برفی حسابی حواسش به ما بود.

ساعت ۱۱ ظهر روز بعد بود که به یاسوج رسیدیم و بیمار را جهت ادامه درمان به بیمارستان شهید بهشتی بردیم و خدا را شکر مصدوم تحت درمان قرار گرفت.

 

حیدری‌زاده ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زیادی دارد و همکاران اورژانس ماموریت‌های زیاد این چنین رفته‌اند که هم جان خودشان در خطر بود هم جان مصدوم اما از زمانی که بالگرد به استان داده شده اوضاع فرق کرده است.

وی به نعمت این فرشته آهنی برای استان اشاره می‌کند و می‌گوید: خدا را شکر از زمانی که اورژانس به بالگرد مجهز شده خیلی از مردم را در سخت‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد نجات داده‌ایم و دعای خیر مردمی که در دورافتاده‌ترین نقطه‌های این استان به کمک‌شان می‌رویم همواره پشت سر نیروهای اورژانس است.

حیدری‌زاده خاطرنشان کرد: به برکت بالگرد هوایی توانستیم  با ۱۲۰۰ سورتی پرواز  جان همشهریان را در جای جای این استان که دچار سقوط ، مار زدگی یا بیماری‌های قلبی ، سکته مغزی  و مادران باردار...بوده را نجات دهیم.

 

 

وی در پایان از خلبانان و مهندسین شرکت هلیکوپتری ایران و تکنسین‌های  پرواز و همه مسئولان استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول