اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرونشست زمین؛ تهدیدی خاموش اما جدی/ وضعیت قرمز «آبی» برای تبریزی‌ها

عضو شورای تبریز گفت: غرب تبریز با فرونشست ۳ تا ۴ سانتی‌متر همراه است و کمترین مضرات این فرونشست ترک خوردن ساختمان ها است.

فرونشست زمین؛ تهدیدی خاموش اما جدی/ وضعیت قرمز «آبی» برای تبریزی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در جلسه شورای شهر تبریز گزارشی در خصوص مشکلات مرتبط با تامین آب در تبریز ارائه کرد.

علیرضا ایمانلو اظهارداشت: تبریز ۲ میلیون نفر با روستا‌ها و شهر های همجوار جمعیت دارد و از سه محور ۶۰ درصد زرینه رود، ۱۳ سد نهند، چاه و قنوات ۳۰ درصد، برای این شهر آب تامین می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ مشکل کمبود آب داشتیم که با حفر چاه این کمبود را جبران می‌کردیم اضافه کرد: با وجود تشدید کرونا از سال ۹۸، ۴۰ درصد مصرف آب بالا رفت.

ایمانلو تاکید کرد: بزرگترین منبع تامین آب برای تبریز انتقال آب ارس به تبریز است، برای سال ۱۴۰۱ باید به فکر تامین آب باشیم.

تاکید بر حل مشکلات فاضلاب محلات کم برخوردار

علیرضا نوای باغبان عضو شورای شهر تبریز گفت: حضور ادارات دولتی در صحن شورا نمود شورای شهر بودن است.

وی افزود: اداره کل آب و فاضلاب برنامه خود را برای اتمام اجرای فاضلاب تبریز در دو  سال آینده بیان کنند ما نیز همکاری می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: باید مدیریت امور انجام شود تا مشکلات فاضلاب حل شود عمده محلات باقی مانده محلات کم برخوردار هستند لازم است هرچه سریع‌تر این اقدام را انجام دهیم.

وضعیت آب در تبریز بحرانی است

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: نگرانی بسیاری در زمینه تامین آب تبریز وجود دارد و بسیاری از احتمالات وجود دارد که می‌تواند تامین آب تبریز را تهدید کند که باید در این زمینه ها چاره اندیشی کرد.

وی افزود: ساختار شبکه‌ای تبریز همزمان با گسترش محلات به روز رسانی نمی‌شود، وضعیت آب در تبریز همواره موجب نگرانی بوده است و هرمقدار زمان در این زمینه صرف می‌شود، ارزشمند است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: فرسودگی شبکه آبرسانی و نشت آب نیز یکی دیگر از مشکلات تامین آب تبریز است.

وی با بیان اینکه بهترین دستگاه دولتی استان در چند سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان بوده است، گفت: همکاری مناطق با آب و فاضلاب متفاوت است برخی مناطق همانند منطقه ۱۰ همکاری خوبی داشته‌اند و برخی دیگر اصلا همکاری نکرده‌اند.

وضعیت زیست محیطی قراملک باید با جدیت پیگیری شود 

بابایی‌اقدم تصریح کرد: در بحث های زیست محیطی اقدامات کمی صورت گرفته، وضعیت زیست محیطی قراملک باید با جدیت پیگیری شود چراکه فاضلاب ها به آن سمت می‌رود، باید به اجرای فاضلاب محلات الحاقی نیز توجه شود.

سیدکاظم زعفراچیلر عضو شورای تبریز گفت: غرب تبریز با فرونشست ۳ تا ۴ سانتی‌متر همراه است و کمترین مضرات این فرونشست ترک خوردن ساختمان ها است.

وی تاکید کرد: نباید از چاه های عمیق آب برداریم، چرا که این موضوع فرونشست دشت تبریز را تسریع می‌بخشد.

زعفرانچیلر با بیان اینکه تامین آب از ارس باید در اولویت باشد گفت: آبگیری قوری‌چای باید پیگیری شود چراکه می‌تواند در اشتغالزایی تبریز و توسعه گردشگری بسیار متاثر باشد.

شهرداری تبریز از پرمصرف ترین ادارات در مصرف آب است

روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز از پرمصرف ترین ادارات در مصرف آب است که عمده این آب از چاه ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود سهم شهرداری در مصرف آب چه مقدار است، افزود: احیای شبکه آب و فاضلاب در افزایش ارزش منطقه‌ای بسیار مهم است که در بحث توانمند سازی بافت حاشیه‌ای می‌توان از این موضوع بهره برد.

رشیدی تاکید کرد: هدر رفت آب در شبکه فرسوده آب مقدار قابل توجهی است که باید هرجه سریع‌تر نسبت به اصلاح شبکه اقدام کرد.

پرویزهادی گفت: در منطقه حیدرآباد مابین منطقه ۱۰ و ۴ وضعیت مناسبی ندارد و در برخی مواقع کودکان در چاه فاضلاب افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: در منطقه ارم نیز سرریز فاضلاب در مواقع بارندگی وجود دارد که باید پیگیری شود.

در ادامه احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: دیروز از منطقه خلیل آباد بازدید داشتیم که مقرر شد شهرداری هزینه حفاری را حل کند و آب و فاضلاب نیز باید هرچه سریع‌تر اقدام به اجرای پروژه کند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول