اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 131 هزار و 349 زنجانی به بیماری کووید ۱۹/ واکسیناسیون در استان به صورت هوشمندانه انجام می‌شود

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 131 هزار و 349 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 507 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 131 هزار و 349 زنجانی به بیماری کووید ۱۹/  واکسیناسیون در استان به صورت هوشمندانه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هر چند نوسان‌های آماری مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به مانند همه نقاط کشور ادامه دارد، ولی آنچه که به نظر می‌رسد گویا این روند کاهشی البته کاهشی تدریجی است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۹۹۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۹هزار و ۴۱۹ مورد بوده است که ۴۷۴ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۱ هزار و ۳۴۹ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۴۶۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۳ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۳ هزار و ۲۰۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

 واکسیناسیون در استان به صورت هوشمندانه انجام می‌شود

استاندار زنجان گفت: بازگشایی حضوری مدارس زنجان منوط به تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوده و حضور فرهنگیان استان از مهرماه امسال در مدارس مشروط به دریافت دو دُز واکسن کرونا است.

فتح‌الله حقیقی در رابطه با واکسیناسیون در استان زنجان، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون در استان به صورت هوشمندانه در مراکز تجمعی انجام می‌شود و اکیپ سیار نیز در واحدهای تولیدی در حال فعالیت بوده که با این اقدام واکسیناسیون گروه‌های هدف شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۸ ساله در استان زنجان خبر داد و افزود: واکسیناسیون این گروه با ثبت‌نام در سامانه سلامت و اخذ نوبت برای دریافت واکسن کرونا انجام می‌شود.

حقیقی در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان زنجانی نیز تصریح کرد:‌ حضور فرهنگیان استان زنجان از مهرماه امسال در مدارس مشروط به دریافت دو دُز واکسن کرونا بوده و اکنون مشکلی در تزریق دُز دوم واکسن کرونای این گروه هدف نداریم و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم رصد دقیق تزریق دُز دوم واکسن کرونای فرهنگیان استان زنجان، گفت: باید جلساتی با حضور مسؤولان ذی‌ربط در شهرستان‌های استان برگزار شده و روزانه گزارشی در این زمینه ارائه و ارسال شود.

حقیقی با بیان اینکه اکنون ۵۴ درصد جمعیت استان زنجان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: در صورتی که ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان زنجان شود، می‌توانیم ۷۰ درصد جمعیت استان را پوشش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم پوشش بهتر واکسیناسیون در استان زنجان، افزود: فرمانداران شهرستان‌های طارم، ایجرود، زنجان، ابهر، خرم‌دره، ماه‌نشان، سلطانیه و خدابنده باید با جدیت بیشتری وضعیت مناطق سیاه از لحاظ پوشش واکسیناسیون را بهبود ببخشند.

حقیقی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای پیشگیری از مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ بوده و به معنای مبتلا نشدن به این بیماری نیست، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند با رعایت ۴۲ درصدی پروتکل‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب (قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا) در استان زنجان نمی‌رسیم.

استاندار زنجان در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌های استان طبق برنامه‌ریزی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی، در صورت مهیا بودن شرایط لازم، بازگشایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان غیربومی در دانشگاه‌های استان زنجان منوط به دریافت دو دُز واکسن کرونا است، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان باید در خصوص درصد واکسیناسیون کارمندان استان گزارش ارائه کند.

حقیقی با اشاره به بازگشایی مدارس استان زنجان، افزود: باید به عنوان مرجع، یک سایت در فضای مجازی برای عضویت دانش‌آموزان راه‌اندازی شود تا این قشر به‌ عنوان سفیر سلامت فعالیت کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین حسینی طبق چارچوب قانون برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس حق ندارد به‌ صورت خودسرانه مراسم تجمعاتی برگزار کند که در این راستا دستورالعمل ابلاغی به اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز اعلام شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول