اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اربعین نماد اقتدار شیعیان است/ لزوم رعایت دستور‌العمل‌ها در اربعین

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دشمنان بخواهند دنبال معنایی باشند در سال های گذشته، قبل از کرونا حضور میلیونی زائرین در پیاده روی اربعین را شاهد بودیم.

اربعین نماد اقتدار شیعیان است/ لزوم رعایت دستور‌العمل‌ها در اربعین

رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره مراسم پیاده روی اربعین گفت: ما به قوانینی که نظام جمهوری اسلامی برای حضور در پیاده‌روی اربعین وضع می‌کند عمل می‌کنیم و هر تلاشی که برای اربعین انجام بدهند حتماً مورد حمایت مجلس هم خواهد بود.

اربعین نماد دیپلماسی عمومی و عاملی برای تقویت روابط میان ایران و عراق است

فیروزی اربعین را نماد اقتدار شیعیان در جهان دانست و گفت: این مراسم با شکوه به عنوان یکی از مصادیق دیپلماسی عمومی و افزایش روابط میان ایران و عراق، است که باید از این فرصت خدادادی به خوبی استفاده کنیم.

زیارت اربعین باید با رعایت پروتکل‌ها باشد تا مشکلی برای زائران بوجود نیاید

وی ادامه داد: البته اینها به این شرط است که موقعیت مهیا باشد هم به لحاظ ویزا و هم حمل و نقل مشکلی نباشد و در واقع تا جایی که می‌شود، البته با رعایت پروتکل‌ها، یعنی نباید زیارت باعث شود که مشکلاتی برای زائرین به وجود بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امیدواریم که بستری فراهم شود که علاقه‌مندان و کسانی که بخواهند در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند این موضوع برای آنها مهیا باشد و البته دستورالعمل‌ها هم رعایت شود و امکاناتی که مورد نیاز است هم تأمین ‌شود.

در شرایط کرونا نباید مشوق مردم باشیم

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر که بحث کرونا مطرح است ما نباید مشوق‌ حضور مردم باشیم تا جان انسان‌ها در معرض خطر قرار نگیرد.

اربعین نماد اقتدار و به نوعی مانور قدرت شیعیان است

وی تأکید کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین به عنوان نماد اقتدار و به نوعی مانور قدرت کشورهای اسلامی و به خصوص شیعیان مطرح بوده و هست و جمهوری اسلامی ایران هم در این مدت همواره در راستای تقویت این مهم گام برداشته است.

فیروزی پوربادی در پایان خاطرنشان کرد: حتما این مراسم در سال‌های اخیر نقش موثری در افزایش روابط میان ملت‌های ایران و عراق و البته همبستگی بیشتر میان آنها شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول