اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بحران در صنعت غذایی انگلیس با افزایش قیمت گاز

تولیدکنندگان گوشت در انگلیس حالا به یکی از قربانیان افزایش قیمت گاز در این کشور تبدیل شده‌اند.

بحران در صنعت غذایی انگلیس با افزایش قیمت گاز

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، طی روزهای گذشته قیمت گاز در سطح اروپا رشد چشمگیری داشته است و حالا تولیدکنندگان گوشت در انگلیس قربانی این مسئله شده‌اند.

درواقع صنعت تولید غذا و نوشیدنی انگلیس ممکن است با کمبود شدید گاز دی اکسید کربن که اتفاقا مصرف بالایی در میان آنها دارد مواجه شود. گاز دی اکسید کربن یکی از محصولاتی است که در کنار تولید کودهای شیمیایی تولید شده و در زمان کشتار حیوانات در کشتارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین تولیدکنندگان گوشت در بسته بندی این مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌ها برای آنکه ماندگاری آن را افزایش دهند، از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌کنند.

مشکل اینجاست که افزایش گاز در سطح اتحادیه اروپا باعث شده تا فعالیت برخی کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی و کود در اروپا پایین بیاید و حتی کار به جایی رسیده که دو شرکت آمریکایی که در انگلیس کارخانه دارند، خطوط تولید خود را به مدت نامعلومی تعطیل کرده‌اند.

نیک آلن، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان گوشت انگلیس پس از گفتگو با وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی این کشور گفت: آنچه در این بحران خود را نشان داده این حقیقت است که چرخه تامین مواد غذایی در انگلیس تحت تاثیر تعداد کمی از شرکت‌های تولیدکننده بزرگ کود است که تعداد آنها حدود 4 تا 5 شرکت است که در شمال اروپا واقع هستند. ما به یکی از تولیدات آنها برای حفظ چرخه تامین مواد غذایی انگلیس نیاز داریم.

بنا به اعلام شورای طیور انگلیس حدود 20 میلیون پرنده در این کشور کشتار می‌شوند اما کشتارگاه‌های این کشور با بحران کمبود دی اکسید کربن مواجهند. 

دبیر این شورا گفت: در صورتی که کشتارگاه‌ها با کمبود بیشتر دی اکسید کربن مواجه شوند، شاهد اختلال در چرخه تامین مواد غذایی خواهیم بود؛ چراکه نبود CO2 مساوی است با نبود عرضه. مشکل صنعت غذایی انگلیس فقط این مسئله نیست؛ چراکه شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی همین حالا هم با مشکل کمبود کارگر مواجه هستند.

گلخانه‌دارهای انگلیس هم گفته‌اند که بالا رفتن قیمت گاز به شدت باعث نگرانی آنها شده و می‌تواند تاثیر به سزایی بر تولید صیفی‌جات گلخانه‌ای داشته باشد. دلیل این مسئله این است که برای گرم نگه داشتن گلخانه‌ها گاز زیادی استفاده می‌شود و در کنار دی اکسید کربن ازجمله اصلی‌ترین نیازهای کشاورزان برای پرورش و برداشت محصول است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول