اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن به صورت مجازی/ تجلیل از 1700 دانش‌آموز

بیست و نهمین دوره آزمون درس‌هایی از قرآن امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و ۱۷۰۰ دانش‌آموز برگزیده معرفی شدند.

برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن به صورت مجازی/ تجلیل از 1700 دانش‌آموز

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بیست و نهمین دوره آزمون درس‌هایی از قرآن امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و ۱۷۰۰ دانش‌آموز برگزیده معرفی شدند.

برگزاری آزمون مسابقات به صورت مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با فارس درباره آزمون درس‌هایی از قرآن گفت: آزمون بیست‌ونهمین دوره مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن با هماهنگی و همکاری اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همانند سال گذشته از طریق فضای مجازی و سامانه آزمون آنلاین مؤسسه در بین ۹۷ هزار دانش‌آموز منتخب دوره متوسطه و ششم ابتدایی برگزار شد.

شرکت ۲ میلیون ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات امسال

وی ادامه داد: در این دوره تعداد ۵۳۶ هزار دانش‌آموز پایه ششم دوره ابتدایی معادل ۴۲ درصد از کل دانش‌آموزان این پایه و تعداد ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه معادل ۳۷ درصد از کل دانش‌آموزان این مقطع در مسابقه شرکت کردند که از آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ با مشاهده ۱۸ برنامه تلویزیونی هفتگی درس‌هایی از قرآن در مسابقه حضور داشتند.

موحدی‌نژاد درباره آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن گفت: از میان بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار شرکت‌کننده در مسابقات ۲۶ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز به مرحله نهایی آزمون راه پیدا کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی و تعداد ۲۱ هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه در آزمون نهایی مسابقه شرکت کردند.

انتخاب ۱۷۰۰ نفر به عنوان برگزیدگان نهایی آزمون

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی درخصوص برگزیدگان نهایی آزمون گفت: در نهایت هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز به عنوان برگزیدگان نهایی بیست‌ونهمین دوره مسابقات درس‌‌هایی از قرآن انتخاب شدند که با کمک خیران قرآن یاور برگزیدگان با لوح تقدیر حجت‌الاسلام قرائتی و کارت هدیه ۸۰ هزار تومانی مورد تشویق قرار می‌گیرند، که در مجموع مبلغ ۱۳۶ میلیون تومان به برگزیدگان اهدا می‌شود. البته تلاش ما این بود که جوایز بیشتری به عزیزان اهدا کنیم، اما با توجه به اینکه مؤسسه بودجه‌ای ندارد، با کمک خیران این مقدار هدیه تهیه شد.

تلاش می‌کنیم اختتامیه به صورت محدود برگزار شود

موحدی‌نژاد درباره برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات درس‌هایی از قرآن گفت: این مراسم همه‌ساله با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شد، اما سال گذشته به دلیل شیوع نتوانستیم مراسم را برگزار کنیم. امسال تلاش می‌کنیم درصورت فراهم شدن شرایط مراسم را به صورت محدود برگزار کنیم که در صورت قطعی شدن برگزاری برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول