اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی

معاون امور زنان رئیس‌جمهور: فرهنگسازی را باید با نیروهای خالص و انگیزه جهادی پیش برد

دکتر انسیه خزعلی روز شنبه نشستی با فعالان و صاحب نظران اصولگرای حوزه زنان که در دفتر معاونت برگزار، کرد.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور: فرهنگسازی را باید با نیروهای خالص و انگیزه جهادی پیش برد

گروه زندگی: دکتر انسیه خزعلی روز شنبه نشستی با فعالان و صاحب نظران اصولگرای حوزه زنان که در دفتر معاونت برگزار، کرد. ایشان در این نشست خواستار ارائه راهکار و نظرات مشورتی و کاربردی فعالان حوزه زنان در جهت بهبود وضعیت موجود شد و گفت: «معاونت با همه گروه ها در چهارچوب ارزش های دینی و قانونی تعامل وهمکاری خواهد داشت.»

به گزارش فارس خرعلی در این نشست افزود: «درگام دوم انقلاب امیدواریم زنان اقدامات موثری داشته باشند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در گام دوم پی بگیریم وبرای اجرایی شدن آن از نظرات تمامی فعالان و متخصصین بهره می گیریم.»
 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: «ارتباط با مشاورین وزرا و استانداری‌ها از اولویت های نخست ما است و انشالله این مهم که صورت پذیرفت گزارش آن را ارائه خواهیم کرد. بحث فراقوه‌ای در خصوص زنان ابتر مانده و امیدواریم به نتیجه برسد.»

وی درباره قوانین حجاب ئ وضعیت حجاب در جامعه  تاکید کرد: «فرهنگ سازی اسمش ساده ولی رسم و اجرا آن دشوار است و نیازمند راهکار عملیاتی کف میدان دارد و معتقدم با نیروهای خالص و با انگیزه و جهادی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. مثلا ما درباره عفاف و حجاب قانون کم نداریم و مشکل در اجرا است. سیاست‌های عفاف  و حجاب زیاد است، امیدواریم بازوان اجرایی در وزارتخانه ها داشته باشیم که بتوانند این سیاست ها را اجرا کنند.»

خزعلی  افزود: «فشاری که مردم در سال های اخیر احساس کردند و تمام سازمان های مردم نهاد را به این سمت کشانده، این است که مطالباتشان به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی رفته و امیدواریم در کنار ان راه برای حرکت های فرهنگی باز شود و حرکت های فرهنگی بهتر انجام گیرد. ما باید تربیت زنان هم تراز انقلاب اسلامی و پشتیبانی از زنان نخبه در هر عرصه ای را داشته آنها را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم. ظرفیت استخدامی ما مناسب نیست و بحث برون سپاری وجود دارد و استقبال می‌کنیم که برخی کارها را دوستان بر عهده گیرند.»


همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد؛ رئیس پژوهشکده زن و خانواده به صورت مجازی حضور پیدا کرد. زیبایی‌نژاد با بیان اینکه ما گرفتار کژ فهمی های در مطالبه از معاونت امور زنان و خانواده هستیم، گفت: «اگر در اتاق فکر مرکز امور زنان پاتوقی ایجاد کنیم که افراد مساله "نفر"  و نه مسائل "راهبردی" داشته باشند، محفل زنانه ای راه انداخته ایم که شکوه های کنشی زنانه در آن مطرح و چیزی که از دل آن خارج می‌شود مسائل نظام نیست.»

رئیس پژوهشکده زن و خانواده نیازهای اساسی زنان و خانواده که بعضا خود زنان و خانواده‌ها متوجه آن نیستند را محور دوم کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دانست و افزود: «محور دوم نیازهای اساسی زنان و خانواده است که خود زنان و خانواده به آن توجه ندارند اما برایشان لازم است. به آن توجه ندارند چراکه فرهنگشان متحول شده است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول