اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عقب‌نشینی تل‌آویو از مرتبط کردن بازسازی غزه به پرونده اسرا

منابع فلسطینی از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مرتبط کردن بازسازی غزه و کاهش محاصره آن به پرونده اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی خبر دادند.

عقب‌نشینی تل‌آویو از مرتبط کردن بازسازی غزه به پرونده اسرا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع از گروه‌های فلسطینی گفت که نوار غزه چند روز اخیر شاهد افزایش محسوس اقدامات رژیم صهیونیستی برای رفع محاصره این منطقه بوده است.

به گفته این منبع از جمله این اقدامات وارد کردن مصالح ساختمانی و دیگر مواد به نوار غزه است که پیشتر رژیم اشغالگر از ورود آن به این منطقه ممانعت می‌کرد.

وی افزود که میانجی‌گران به گروه‌های فلسطینی ابلاغ کرده‌اند که رژیم اشغالگر از شرط خود مبنی بر مرتبط کردن بازسازی غزه با پرونده اسرا که مانعی بر سر راه تحقق ثبات امنیتی در نوار غزه بود، عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی همچنین گفت که گروه‌های فلسطینی تصمیم گرفته‌اند به میانجی‌گران از جمله مصر فرصت بیشتری برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر جهت رفع محدودیت‌های تحمیلی بر نوار غزه، اعطا کنند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، این منبع گفت که مذاکرات غیرمستقیم تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس پس از فرار شش اسیر از زندان جلبوع و سپس بازداشت آن‌ها با بن‌بست مواجه شده است.

این منبع همچنین پیش‌بینی کرد که رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده تسهیلات بیشتری ارائه کند و در صورت رفع محدودیت‌ها و پاسخ این رژیم به شروط مقاومت، آرامش در نوار غزه نیز ادامه یابد.

به گفته منبع مذکور هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات‌های نظامی علیه هر منطقه‌ای در کرانه باختری ممکن است به آرامش غزه را بر هم زده و باعث تنش گسترده شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول