اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

کُری غول‌های کشتی جهان برای مسابقات نروژ/وقتی همه طلا می‌خواهند

آزادکاران سنگین‌ وزن جهان مانند پتریاشویلی، آکگول و زارع به دنبال طلای مسابقات جهانی نروژ هستند.

کُری غول‌های کشتی جهان برای مسابقات نروژ/وقتی همه طلا می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از ۱۰ مهرماه به میزبانی اسلو نروژ آغاز خواهد شد که تعداد زیادی از مدال‌آوران المپیک و عنوان‌داران جهان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

جنو پتریاشویلی از گرجستان آزادکاری است که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک می‌رود. وی و آکگول از ترکیه در سید یک و ۲ مسابقات جهانی قرار دارند. البته پتریاشویلی در آخرین ثانیه‌ها شکست دلخراشی در فینال المپیک مقابل گیبل استیوسون داشت و آکگول هم به مدال برنز المپیک دست پیدا کرد.

پتریاشویلی در گفت‌وگویی در خصوص مسابقات جهانی نروژ، گفت: برای من بسیار سخت بود که فینال المپیک را به طور چشمگیری از دست بدهم. از توکیو ناامید برگشتم چون می‌خواستم مدال طلا کسب کنم که متأسفانه نتوانستم این اتفاق را رقم بزنم. پس از شکست در فینال بازی‌های المپیک برنامه جدیدی را با هدف جدید تنظیم کردم: قهرمان جهان در اسلو.

 

بعد از یک ماه بزرگترین رقیب او یعنی آکگول گفت که به دنبال کسب قهرمانی دیگر در جهان است.

این آزادکار ترکیه‌ای خاطرنشان کرد: یک ماه مرخصی گرفتم و استراحت کردم. استرس المپیک را کنار گذاشتم، اکنون احساس خوبی دارم و می‌خواهم شکست در المپیک را فراموش کنم.

وی افزود: در مسابقات جهانی حریفان خوبی خواهم داشت اما اگر آمادگی و تمرکز داشته باشم می‌توانم برنده شوم. قهرمانی جهان دوباره سخت خواهد بود اما من تمام تلاشم را می‌کنم.

 

او بدون شک مجبور خواهد بود برای رسیدن به هدف، بهترین کشتی‌های خود را بگیرد و احتمالا در مرحله نیمه‌نهایی با امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک روبه‌رو شود. این نخستین مبارزه ۲ ورزشکار خواهد بود.

آکگول در این باره عنوان کرد: غیر از جنو، امیرحسین زارع که در المپیک سوم شد هم ورزشکار برجسته ای است. او یک ورزشکار بسیار خوب و جوان است درست مثل گیبل استیوسون.

این غول ترکیه‌ای خاطرنشان کرد: من قبلاً هرگز با زارع کشتی نگرفته‌ام اما فکر می‌کنم که رقابت واقعا خوبی خواهد بود. برای غلبه بر زارع قدرت زیادی لازم است و باید تا آخرین دقیقه مسابقه کشتی گرفت.

این کشتی‌گیر ۲۱ ساله ایرانی پس از کسب ۳ برد مهم در توکیو، مدال برنز المپیک را به دست آورد. زارع مانند دیگر مدال‌آوران توکیو از موفقیت خود در توکیو بالاتر رفت و دیدگاه‌های خود را به اسلو تغییر داد. هدف او کسب عنوان قهرمانی جهان است حتی این بدان معناست که باید از آکگول عبور کند.

 

زارع در این خصوص گفت: طاها کشتی‌گیر بزرگی است و بارها قهرمان جهان و المپیک شده است. اول از همه خوشحالم که برای اولین بار مقابل او کشتی می‌گیرم اما هدف من در نروژ کسب مدال طلاست من به همین دلیل تمریناتم را دنبال می‌کنم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول