اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا موضوع موشک‌های کره شمالی را در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی کره شمالی است و قرار است این مسئله در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح شود.

آمریکا موضوع موشک‌های کره شمالی را در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح می‌کند

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا قصد دارد در مورد آخرین شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی گفت‌وگو کند.

 به نوشته وبگاه «آریرانگ» «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت، اعضای این گروه به زودی برای بحث در مورد گزینه‌ها علیه کره شمالی فراخوانده می‌شوند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به اقدامات مهمی می شود یا خیر.

در مارس سال جاری، شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته تحریم ‌را گرد هم آورد تا درباره موشک‌های بالستیک کوتاه برد کره شمالی گفت‌وگوهایی انجام شود، اما هیچ اقدام اساسی صورت نگرفت.

در پی آزمایش موشکی در چهارشنبه گذشته، خبرگزاری کره شمالی با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی گزارش کرد که موشک‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، آزمایشی از یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» بود که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش کرد موشک‌هایی که روز چهارشنبه آزمایش شد مسافت ۸۰۰ کیلومتر را طی کردند، سپس هدفی را در دریا در امتداد ساحل شرقی کره شمالی مورد حمله قرار دادند. آزمایش‌های موشکی کره شمالی درست همان روزی انجام گرفته است که کره جنوبی نیز یک موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) شلیک کرد و به اولین کشور بدون سلاح اتمی تبدیل شد که چنین سامانه‌ای را توسعه داده است.

آزمایش‌های موشکی کره جنوبی واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است به طوریکه ایالات متحده گفته است که این آزمایشات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی گزارش کرد که آزمایش موشکی جدید کره شمالی توسط یگان موشکی قابل حمل بر روی قطار که اوایل امسال سازماندهی شده بود، انجام گرفته است. تصاویری که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کرده‌اند، یک موشک سبز زیتونی رنگ را در حالی نشان می‌دهد که در میان ستونی از دود و شعله‌های آتش از سقف یک قطاری که بر روی ریل قطار در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته، به سمت آسمان شلیک می‌شود.

کره جنوبی پیش از این گزارش کرده بود که موشک‌ها از منطقه درون مرزی مرکزی «یانگدوک»  شلیک شده‌اند.

«آدام مونت» عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر قرار داد در خصوص جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نوشت: «موشک‌هایی که از ریل قطار پرتاب می‌شوند گزینه نسبتاً ارزان و قابل اعتماد برای کشورهایی است که به دنبال بهبود قابلیت‌های بقای نیروهای هسته‌ای خود هستند».

تحلیلگران بر این باورند که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی احتمالاً زمینه را برای توسعه موشکی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای مجهز به سلاح هسته‌ای پرتاب فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول