اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت در «تنظیم بازار» مراقب واسطه‌ها و دلال‌ها باشد/ لزوم تامین به موقع نیازهای تولیدکنندگان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه دولت به نقش واسطه‌ها و دلال‌ها در بازار و برخورد با این پدیده تاکید کرد.

دولت در «تنظیم بازار» مراقب واسطه‌ها و دلال‌ها باشد/ لزوم تامین به موقع نیازهای تولیدکنندگان

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مسئله تنظیم بازار و اهمیت نظارت دولت بر آن اظهار داشت: یکی از مسائل جدی در کشور ما در حوزه بازار، فاصله میان تولیدکننده تا مصرف‌کننده است که بعضاً تولیدکنندگان مشکلات خاص خودشان را دارند و با شرایط سخت تولید می‌کنند و سود چندانی نمی‌برند و از آن طرف، وقتی محصول به دست مردم می‌رسد آنها نیز از قیمت ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه نقش واسطه‌ها و دلال‌ها در فاصله میان تولید تا مصرف برجسته است، تأکید کرد: یکی از وظایف جدی دولت، نظارت بر این فرایند و کاهش واسطه‌ها و حل مشکلات تولیدکنندگان است؛ مانند اقدامی که مجلس در بودجه 1400 انجام داد و مالیات تولیدکنندگان را 5 درصد کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم توجه به علل و ریشه‌های افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: افزایش قیمت و نابسامانی آن در هر کدام از محصولات و کالاهای اساسی، علل متفاوتی دارد که باید جداگانه مورد توجه و اقدام قرار گیرد؛ به عنوان مثال وقتی نهاده‌های دامی در بازار آزاد و خارج از شبکه عرضه می‌شود و نهاده‌‌های سهمیه‌ای عرضه نمی‌شود، طبیعی است که مرغ کمیاب و گران می‌شود لذا دولت باید با دقت و وسواس موضوع را پیگیری و نظارت کند.

محبی نجم‌آبادی با اشاره به موضوع اختصاص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی گفت: این مسئله نیز خودش به نوع دیگری مشکل‌ساز شده و خیلی از مفاسد از همین‌جا بلند می‌شود و عواید حاصل از اختصاص این نوع ارز به مردم نمی‌رسد.

وی با اشاره به تدبیر دولت در شرایط کوتاه‌مدت و میان مدت عنوان کرد: دولت باید نظارت جدی کند که مواد اولیه تولید و نهادهای مورد نیاز کشاورزان و دامداران، به موقع و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و همزمان، بر چرخه تولید تا مصرف نیز نظارت داشته باشد.

موفقیت دولت جز با هماهنگی تیم اقتصادی امکان‌پذیر نیست 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنین با تأکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام در تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: آقای رئیسی خوب می‌داند که سیاست‌های دولت باید هماهنگ باشد و امکان موفقیت دولت فراهم نمی‌شود، مگر اینکه برآیند سیاست‌ها و نظرات مختلف اعضای دولت به صورت یکسان و منسجم عملیاتی شود.

محبی‌نجم‌آبادی بیان داشت: بر این اساس، توقع ما این است که در مجموع تیم اقتصادی دولت یک نفر تصمیم‌گیر و هماهنگ‌کننده نهایی باشد و بقیه اعضای تیم نیز با او هماهنگ باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول