اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امروز تنها یک نفر در انتظار آی‌سی‌یو است/۲۱ درصد مردم قزوین دو دوز واکسن را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون ۱۳۴ بیمار در استان در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۴۳ نفر نیز متصل به دستگاه کمک‌تنفسی هستند و انتظار برای آی‌سی‌یو نیز به عدد ۱ رسیده است.

امروز تنها یک نفر در انتظار آی‌سی‌یو است/۲۱ درصد مردم قزوین دو دوز واکسن را دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، تزریق واکسن کرونا برای سنین بالای ۱۸ سال در حال انجام است.
وی ادامه داد: در استان قزوین پس از سفر وزیر بهداشت، واکسیناسیون کارگران استان که بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر هستند در حال انجام برای کارگران ۸ شهرک صنعتی استان است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: استان قزوین اکنون به رکورد ۲۹ هزار و ۵۰۰ واکسن در یک روز رسیده‌ است که عدد بسیار بالایی بوده و از آمار کشوری بالاتر است.
نامدار تصریح کرد: دو روز کاهش واکسن در استان را داشتیم که امروز ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان رسید و در طی این هفته نیز هر روز یا یک‌روز در میان ۲۰ الی ۳۰ هزار دوز واکسن به استان خواهد رسید.
نامدار عنوان کرد: خوش‌بختانه موفق به عبور از پیک پنجم کرونا شدیم و استان از وضعیت قرمز کرونایی در آمده است، اکنون شهرستان آوج در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
این مسؤول اظهار کرد: در پیک پنجم قالب بر ۹۵ درصد بیماران درگیر سویه دلتا بودند که بسیار آسیب‌پذیر بود، سویه لامبدا که در برخی کشورها شایع شده است در میزان کشندگی از سویه دلتا ضعیف‌تر است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر مرگ‌های کرونایی روزانه در استان تک‌رقمی شده است و میزان بستری‌ها نیز کاهش یافته است.
نامدار ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۹ هزار و ۱۲۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون ۶۱۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸ درصد آن‌ها در بخش خصوصی و بقیه در بیمارستان‌های دولتی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکنون ۱۳۴ بیمار در استان در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۴۳ نفر نیز متصل به دستگاه کمک‌تنفسی هستند و انتظار برای آی‌سی‌یو نیز به عدد ۱ رسیده است.
نامدار تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار کرونایی در استان فوت شده‌اند و مجموع فوتی‌های استان از ابتدا تاکنون به عدد ۲ هزار و ۳۵۱ رسیده است.
وی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار خدمات پزشکی در منزل انجام شده است که با توجه به جمعیت استان، رقم بسیار خوبی است.
وی عنوان کرد: ما همواره جزو ۵ استان برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بوده‌ایم، اما متأسفانه در هفته گذشته استفاده از ماسک در استان به ۴۲ درصد رسیده است که جزو ۳ استان آخر در جدول کشوری هستیم و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
نامدار اضافه کرد: ۷۶ درصد واکسن‌های تزریقی در استان سینوفارم بوده است، ۱۲ درصد واکسن‌ها نیز آسترازنکا، ۱۰ درصد برکت، ۳ دهم درصد اسپونتیک و تعداد کمی بهارات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین فوتی‌ها در سال ۹۹ افراد بالای ۸۰ سال بوده‌اند و بسیاری از کسانی که در سنین جوانی بر اثر کرونا فوت شده‌اند به‌دلیل وزن بالا بوده است.
این مسؤول تصریح کرد: واکسیناسیون در استان از بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است، تاکنون تعداد تزریق واکسن به عدد ۳۲۱ هزار رسیده است و پیش‌بینی ما این است که شهریور ماه را با تزریق ۳۷۰ الی ۳۸۰ هزار واکسن به پایان برسانیم.
وی در پایان یادآور شد: درصد پوشش واکسیناسیون واجدین شرایط در استان برای کسانی که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند، به ۲۱ درصد رسیده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول