اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تعطیلی موقت کارگاه طرح‌های توسعه‌ عتبات/ 18 هزار نفر در «همقدم» ثبت‌نام کردند

جانشین ستاد بازسازی عتبات با اشاره به تعطیلی موقت کارگاه‌های توسعه عتبات در کربلا و نجف، از نام‌نویسی 18 هزار جامانده اربعین در طرح «همقدم» خبر داد.

تعطیلی موقت  کارگاه طرح‌های توسعه‌ عتبات/ 18 هزار نفر در «همقدم» ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید نامجو، جانشین ستاد بازسازی عتبات گفت: کارگاه‌های دو طرح بزرگ توسعه حرم امام علی(ع) مزین به نام صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و طرح توسعه حرم مطهر امام حسین مزین به نام صحن حضرت زینب(س) در کربلا، جهت پذیرش زائران و موکب‌های اربعین به صورت موقت تعطیل و این مکان‌ها برای رفاه زائران در حال مناسب سازی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات در حال احداث چندین چشمه سرویس بهداشتی موقت و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی برای برپایی موکب‌ها در این محل هستند، گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) مزین به نام صحن حضرت زهرا(س) که مراحل پایانی تکمیل را می‌گذراند نیز امسال میزبان خیل زائران خواهد بود. این محل در اربعین‌های گذشته محل بیتوته بیش از ۶۰ هزار زائر بود.

طرح جایگزین ستاد بازسازی عتبات برای جاماندگان از اربعین

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۸ هزار نفر از جاماندگان زیارت اربعین در طرح «همقدم» ثبت‌نام کرده‌اند گفت: با توجه به اینکه امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل بیت در پیاده روی عظیم اربعین وجود ندارد، خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف و کربلای معلی، طرح «همقدم» را با هدف انجام پیاده روی نیابتی اربعین حسینی اجرا می‌کنند.

نامجو افزود: براساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت ثبت‌نام کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده روی شده و در انتهای مسیر نایب الزیاره ثبت نام کنندگان در حرم حضرت اباالفضل عباس (ع) و سید و سالار شهیدان در روز اربعین بوده و زیارت نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: علاقه‌مندان می‌تواند برای ثبت نام به تارنمای ستاد بازسازی عتبات یا لینک https://atabat.org/fa/forms/52 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول