اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

بازدید« مخبر» از میدان میوه و تره بار جرقه ای برای کاهش قیمت در بازار

بازدید معاون اول رییس جمهور از میدان و میوه و تره بار میدان آزادی، امیدواری به کاهش قیمت میوه در روزهای آتی را بیشتر کرد.

بازدید« مخبر» از میدان میوه و تره بار جرقه ای برای کاهش قیمت در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت میوه امسال بسیار گران بود و علیرغم قول های مکرری که مسئولان برای کاهش قیمت می دادند هیچ وقت عملی نشد حتی فصل تابستان که فصل اوج عرضه میوه است نیز در کاهش قیمت موثر نشد.

افزایش شدید قیمت میوه که به گواه آمار بعضی مواقع 300 تا 500 درصد از مزرعه تا بازار افزایش داشت نارضایتی بین مردم و عمدتا طبقه متوسط به پایین جامعه که توان خرید نداشتند ایجاد می کرد.

انتقادها آن موقع بیشتر می شد که وضعیت کشور در تولید میوه فوق العاده است بر اساس آمارهای فائو ایران در تولید محصولات کشاورزی، زراعی و باغی در ۶۸ محصول کشاورزی جایگاه نخست تا پانزدهم جهان را دارد در تولید میوه در خاورمیانه و شمال آفریقا مقام اول را داراست. سرانه تولید میوه در دنیا 80 کیلوگرم است و این رقم در کشور ما به 200 کیلوگرم می رسد. همچنین در سال های مختلف ایران رتبه هشتم تا دهم دنیا را در تولید میوه در اختیار دارد و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این تولیدات به 100 کشور جهان صادر می‌شود.

 امروز پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی  نوشت: معاون اول رئیس جمهور، بازدید سر زده ای از میدان میوه و تره بار آزادی داشت. محمد مخبرضمن گفت و گوی صمیمانه با مردم، از نزدیک در جریان مطالبات، انتقادها و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین با توضیحات مسئولان میدان میوه و تره بار آزادی در جریان روند کاری بخش های مختلف این مجموعه قرار گرفت و بر توزیع مایحتاج مورد نیاز مردم با قیمت مناسب تاکید کرد.

امید است این بازدید و حس مشکلات مردم از نزدیک، مسئولان را به رفع چالش های این حوزه با انگیزه تر کند و در ماه های آینده شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول