اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سهمیه خراسان‌جنوبی در اربعین ۱۴۰۰ چند نفر است؟/ انجام پروازها از ۲۸ شهریور‌

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی سهمیه استان برای اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی را ۳۵۰ نفر برای موکب‌داران و ۲۷۲ نفری برای عموم مردم اعلام کرد.

سهمیه خراسان‌جنوبی در اربعین ۱۴۰۰ چند نفر است؟/  انجام پروازها از ۲۸ شهریور‌

ابوالفضل نوفرستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان طی دو سال اخیر برخی محدودیت‌ها برای پیاده‌روی اربعین حسینی اعمال شده به گونه‌ای که سال گذشته زائران از حضور در مراسم اربعین محروم شدند.

وی با اشاره به تدابیر انجام شده در خصوص حضور زائران ایرانی در اربعین امسال، بیان داشت: خوشبختانه امسال امکان این سفر زیارتی برای شماری از زائران فراهم شده است زائران می‌توانند در صورت داشتن شرایط اعلام شده به این سفر زیارتی مشرف شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: طبق اعلام دفتر نخست وزیر عراق، تمامی کسانی که مشتاق زیارت اربعین حسینی هستند باید دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و تنها از طریق مرزهوایی به این کشور سفر کنند.

نوفرستی با اشاره به اینکه تمامی مراحل ثبت‌نام  و اعزام زائران از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، اضافه کرد: این سامانه از روز دوشنبه هفته گذشته باز و ثبت‌نام زائران در این سامانه انجام می‌شود و چنانچه زائران ثبت‌نام کننده یکی از شرایط اعلام شده را نداشته باشند از لیست ثبت‌نام شده‌ها حذف می‌شوند.

وی سهمیه استان برای اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی را ۳۵۰ نفر آن هم برای موکب‌داران طی مرحله اول اعلام کرد و گفت: همچنین با اعلام سهمیه ۳۰ هزار نفری دیگر در مرحله دوم، علاوه بر موکب‌داران سهمیه ۲۷۲ نفری برای عموم مردم نیز به استان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به محض رسیدن آمار به ۲۷۲ نفر سامانه به صورت خودکار بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: اعزام زائزان اربعین از ۲۸ شهریورماه آغاز و سفر به کشور عراق تنها به صورت هوایی انجام می‌شود لذا مردم از حضور در مرز‌های زمینی خودداری کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول