اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهسازی و روکش ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است.

بهسازی و روکش ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فدوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است.

وی با اشاره به اینکه که از ابتدای امسال ۱۳ قرارداد در حوزه روکش و بهسازی راه‌ها با اعتباری حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده، افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها تعریض و بهسازی محور سربیشه- درح- مرز ماهیرود است که در حال حاضر در دست اجرا است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین تعداد ۳ قرارداد از نوع روکش‌های حفاظتی تقویتی اسلاری سیل، چیپ سیل و روکش آسفالت لایه نازک در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.

فدوی عنوان کرد: در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده که این عملکرد مربوط به اجرای ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۶ کیلومتر ماسه آسفالت گرم، ۵۰ کیلومتر ماسه آسفالت سرد است و همچنین اجرای لایه‌های حفاظتی عملیات فوگسیل ۴.۵ کیلومتر و اسلاری سیل به طول ۵/۱۳ کیلومتر صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: به جهت مرمت جاده‌های سطح استان مقدار 155 هزار مترمربع توسط ادارات شهرستان لکه‌گیری موضعی و هندسی انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان تعداد ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و ۳۵ دهانه پل در محورهای استان در حال احداث و تعریض است همچنین با توجه به حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول