اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راز ماندگاری انقلاب اسلامی

امام جمعه بناب گفت: اگر بتوانیم انقلاب را در مسیر اصلی خود نگهداریم شاهد تداوم پیروزی‌ها و تداوم انقلاب خواهیم بود ولی اگر نتوانیم از نظام حفظ و حراست کنیم، تمام دستاوردهای کسب شده را از دست خواهیم داد.

راز ماندگاری انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت و پایمردی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، به قسمتی از فراز امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه 21 که «جهاد یکی از درهای ورود به بهشت است.» اشاره کرد و اظهار داشت: در طلیعه اولین و آغازین روزهای انقلاب اسلامی هرگز در خیال هیچ‌کس نمی‌گنجید ولی حمله بی‌امان دشمن پیروزی انقلاب را تحت‌الشعاع قرار داد و سرمایه‌های زیادی از دست رفت ولی در کنار تلخی و مصیبت بزرگ همین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دستاوردهای گرانبهایی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: اگر جنگ هشت ساله نبود، الآن معلوم نبود خبری از این انقلاب بود یا نه!

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه دشمنان سیلی سختی از فرزندان اسلام خوردند و دفاع از ارزش‌های الهی پیروزی و ماندگاری انقلاب را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی اذعان کرد: اگر بتوانیم انقلاب را در مسیر اصلی خود نگه داریم شاهد تداوم پیروزی‌ها و تداوم انقلاب خواهیم بود ولی اگر نتوانیم از نظام حفظ و حراست کنیم، تمام دستاوردهای کسب شده را از دست خواهیم داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با آغاز سال تحصیلی میلیون‌ها دانش‌آموز، دانشجو و طلبه کلاس‌های درس خود را آغاز خواهند کرد ولی آنچه مهم است  مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه خون بهای هزاران شهید، جانباز و آزاده است و این نظام مولود 1400 سال جهاد و فداکاری است و نسل جدید امانت هستند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: آنچه مهم و سرنوشت‌ساز است، معنویت و کرامت انسانی نونهالان است و به این موضوع باید توجه و اهتمام شود تا به این امانت‌ها لطمه وارد نشود و در کنار آموزش پرورش نونهالان نیز جزو رئوس برنامه‌های دبیران و اساتید قرار گیرد.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول