اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شورون: قیمت نفت و گاز فعلا افزایشی بوده و بالا خواهد ماند

مدیرعامل شرکت نفت شورون آمریکا پیش‌بینی کرد: قیمت نفت برای مدت زمان بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

شورون: قیمت نفت  و گاز فعلا افزایشی بوده و بالا خواهد ماند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، مارک ورث، مدیرعامل شرکت نفتی شورون آمریکا، طی مصاحبه‌ای گفت: قیمت  نفت و گاز طی در بازار جهانی بیش از میزان مورد انتظار به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و بالا می‌ماند دلیل این مسأله این است که شرکت‌ها مقاومت بیشتری را برای افزایش تولید از خود نشان می‌دهند.

یکی از دلایل بی‌میلی شرکت‌ها برای تولید بیشتر نفت و عرضه آن به بازار جهانی این است که در واقع سرمایه‌گذاران موافق این قضیه نیستند.

در حقیقت سرمایه‌گذارانی که به  صنعت نفت و گاز ورود کرده‌اند، به شدت نسبت به آینده این صنعت در بلندمدت نگران بوده و ترجیح می‌دهند، به جای آنکه روی تولید بیشتر تمرکز کنند، تا آنجا که می‌توانند سرمایه خود را بازگردانند.

ورث می‌گوید:‌ یکی دیگر از دلایل نیز ضعیف بودن بازارهای سرمایه‌ای است. 

وی می‌گوید: من به دنبال دو سیگنال هستم که فقط یکی از آنها را می‌بینم. ما می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم، اما بازارهای سرمایه‌ای و مالی سیگنال اینکه ما باید چنین کاری را انجام دهیم، به ما مخابره نمی‌کنند.

وی می‌گوید: از آن طرف هم ماجرای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیش آمده و سرمایه‌گذاران نگران هستند که آیا شرکت‌های نفتی و گازی و به طور کلی فعال در حوزه انرژی با سرعت کافی درحال تغییر و وفق دادن خود با شرایط جدید هستند یا خیر. البته این مسأله فقط مختص سرمایه‌گذاران نیست، چرا که هم اکنون افکار عمومی و دولت‌ها هم در حال فشار آوردن به شرکت‌ها در این زمینه هستند و همین مسأله تصمیم گیری برای بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی را سخت‌تر کرده است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول