اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

درخواست نماینده مردم ارومیه از رئیس جمهور برای احیای نگین فیروزه‌ای/ پروژه‌های احیا متوقف شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، از وی خواست تا به وضعیت دریاچه ارومیه رسیدگی کند.

درخواست نماینده مردم ارومیه از رئیس جمهور برای احیای نگین فیروزه‌ای/ پروژه‌های احیا متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در نامه‌ای به رئیس جمهور، از وی خواست تا به وضعیت دریاچه ارومیه رسیدگی کند.

در متن این نامه وحید جلال‌زاده خطاب به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی حال دریاچه ارومیه، نگین آبی شمال‌غرب در استان آذربایجان‌غربی را نامناسب عنوان کرده و اظهار داشت: معیشت و زندگی میلیون‌ها هموطن در شمال‌غرب کشورمان و در حوزه آبریز آن به ادامه حیات دریاچه گره خورده است.

وی عدم توجه به موضوع مهم احیای دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داده و خشک شدن آن و رسوب میلیون‌ها تن نمک در کف دریاچه با ایجاد کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار نمکی را تهدید زیست بوم گیاهی، جانوری عنوان و آسیب به زمین‌های کشاورزی و مهاجرت وسیع مردم از این منطقه را مورد تاکید قرار داده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این نامه عنوان کرد: هر چند در سال‌های اخیر رحمت الهی و بارش‌های باران به داد این نگین آبی شمال‌غرب رسید، اما پیکر دریاچه زخمی از سو مدیریت‌های سال‌های اخیر در ستادی است که به احیا آن منجر نشد.

جلال‌زاده  با بیان اینکه باید به این مسئله توجه کرد که منطقه ما مهم‌تر از مشکل آب، درگیر مساله مدیریت آب است، از رئیس جمهور خواست تا به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردم آذربایجان و حوزه آبریز دریاچه ارومیه در راستای تحقق وعده دولت سیزدهم به مردمان این منطقه، ترک فعل‌های صورت گرفته در ستاد احیا دریاچه ارومیه و نحوه هزینه کرد بودجه‌های میلیاردی که علی‌الظاهر فقط نتوانست جانی به دریاچه نیمه جان ببخشد؛ را پیگیری کند. 

وی خطاب به رئیسی در این نامه گفت: همانگونه که جنابعالی در وعده‌های خود به مردم آذربایجان‌غربی، موضوع احیا دریاچه ارومیه را جز اولویت‌های دولت سیزدهم برشمردید،  مردم منطقه و دوستداران دریاچه ارومیه  به همت دولت سیزدهم در این مهم امیدوار هستند.

جلال‌زاده در بخش پایانی این نامه خاطرنشان کرد: چندماهی است زمان قانونی ستاد احیا پایان یافته و به تبع آن اکثر پروژه‌های احیا نیز متوقف شده است، لذا به نمایندگی از مردم ارومیه پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از خسارات عظیم در اسرع وقت کمیته‌ای به ریاست جنابعالی و با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، وزیر کشور، سازمان محیط زیست، استانداران استان‌های حوزه آبریز،  تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس تشکیل شود و نسبت به حل و فصل عاجل موضوع تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول