اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برداشت ۱۹۰ تن گیاه دارویی رازیانه از مزارع خدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از برداشت ۱۹۰ تن گیاه دارویی رازیانه از ۶۵ هکتاراز مزارع شهرستان خدابنده خبر داد.

برداشت ۱۹۰ تن گیاه دارویی رازیانه از مزارع خدابنده

پیمان حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به کشت گیاه دارویی رازیانه، اظهار کرد: گیاه دارویی رازیانه از جمله گیاهانی است که باعث اصلاح ساختار خاک شده و در تناوب با غلات به عنوان گیاه دارویی و صنعتی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه رازیانه گیاهی از خانواده چتریان با ساقه‌های قائم و استوانه‌ای به ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و با برگ‌های سبز تیره است، تصریح کرد: این گیاه در خاک‌های شنی لومی و در دمای ۳ تا ۱۶ درجه رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه میوه گیاه رازیانه دوکی شکل به طول ۶ تا ۱۰ میلی‌متر و به رنگ سبز یا قهوه‌ای روشن است، ادامه داد: این گیاه دارویی داری طبع گرم و خشک، و سرشار از ویتامین‌های مانند آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است.

حائری با بیان اینکه  زمان برداشت این محصول با توجه به شرایط آب و هوایی و رسیدگی آن، از اواخر شهریورماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد، گفت: برداشت این محصول با دست و توسط کارگر انجام و سپس توسط کمباین کوبیده شده و بعد از خشک شدن آماده ارسال به بازار می‌شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه گیاه رازیانه جز گیاهانی با نیاز آبی پایین است، افزود: در شهرستان خدابنده در سال زراعی جاری ۶۵ هکتار گیاه دارویی رازیانه کشت شده است که از این میزان ۱۹۰ تن محصول برداشت و درآمدی حدود ۱۳۰ میلیارد ریال نصیب بهره برداران خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول