اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر«فؤاد حسین» به ریاض و موضوعات روی میز بغداد و شورای همکاری

وزیر خارجه عراق امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس وارد ریاض شد و قرار است دیدارهای مهم و دوجانبه‌ای با وزرای شرکت‌کننده در این نشست داشته باشد.

سفر«فؤاد حسین» به ریاض و موضوعات روی میز بغداد و شورای همکاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، امروز (پنجشنبه، 16 سپتامبر)، برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد ریاض شد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، دفتر اطلاع‌رسانی وزیر خارجه عراق اعلام کرد که فؤاد حسین به دعوت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، به عربستان سفر کرده است تا در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری شرکت کند. انتظار می‌رود که در این نشست، علاوه بر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، بسیاری از مسائل مربوط به منطقه و روابط کشورهای اطراف اما خارج از شورا، مورد بررسی و مناقشه قرار کیرد.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه عراق در این سفر، تلاش خواهد کرد که پیامدهای آتی کنفرانس اخیر بغداد و بازتاب آن در روابط خارجی و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق، انتخابات زودهنگام و اهمیت آنها برای عراق و منطقه را تبیین کند.

فواد حسین در این سفر بر روی روابط اقتصادی و تجاری، نقش شرکت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف عراق و اتصال این کشور به شبکه برق خلیج فارس متمرکز خواهد شد.

پیشتر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در خصوص راهکارش برای تامین برق کشور گفته بود که عراق در حال کار برای اتصال به شبکه برق خلیج فارس است و ۸۵% از پروژه اتصال تکمیل شده است.

قرار است، وی با شماری از وزرای کشورهای شرکت‌کننده در این نشست درباره روابط دوجانبه با بغداد دیدار و رایزنی کند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول