اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظامیان صهیونیست نمازگزاران را از حرم ابراهیمی بیرون کرده و آنجا را تعطیل کردند

نظامیان صهیونیست با حمله به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل نمازگزاران را از آنجا بیرون کرده و آنجا را به بهانه اعیاد یهودی را تعطیل کردند.

نظامیان صهیونیست نمازگزاران را از حرم ابراهیمی بیرون کرده و آنجا را تعطیل کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، افسران و نظامیان رژیم اشغالگر بعد از ظهر امروز چهارشنبه با هتک حرمت مسجد ابراهیمی با کفش به داخل مسجد حمله کردند و نمازگزاران را از آنجا بیرون کردند.

به گزارش فلسسطین الیوم، نمازگزاران و کارکنان اوقاف از هجوم سربازان اشغالگر که آنها را مجبور به ترک مسجد کردند شوکه شدند.

نظامیان اشغالگر راننده اداره اوقاف و  چند نفر دیگر را مورد ضرب و شتم قرار داده و به زور از آنجا بیرون کردند و کلیدهای حرم را از کارکنان اوقاف گرفته و به بهانه اعیاد یهودی آنجا را مسدود کردند.

 

مسئولین رژیم اشغالگر روز یکشنبه تصمیم گرفتند به ادعای تامین امنیت شهرک نشینان در ایام ده روزه عید یهودی، صحن و رواق‌های مسجد ابراهیمی را به روی نمازگزاران ببندند و تدابیر امنیتی را در ورودی‌های بخش قدیمی الخلیل شدت بخشند.

مقامات اشغالگر برای تصرف تدریجی مسجد ابراهیمی از طریق اتخاذ تدابیری در داخل و پیرامون آن نقشه کشیده‌اند چیزی که هتک حرمت یک مکان مقدس اسلامی است که در آن مسلمانان شعائر دینی خود را به جا می‌آورند و این اقدامات اشغالگر با کلیه منشورهای بین المللی و ادیان آسمانی مغایرت دارد.

رژیم اشغالگر اخیرا هم ساخت آسانسور در محوطه حرم ابراهیمی را برای تسهیل در ورود شهرک‌نشینان به آنجا آغاز کرده است، چیزی که با مخالفت گسترده فلسطینی ها روبه رو شده و تاکنون چندین فراخوان برای بسیج عمومی و حضور گسترده و برپایی نماز در مسجد ابراهیمی برای حفاظت از آن در برابر یهودی سازی اعلام شده است.

مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی قرار دارد و قدمت آن به پنج هزار سال پیش باز می‌گردد. این مسجد بعد از مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی چهارمین مسجد قدیمی جهان اسلام است و نزدیک به ۱۲ هزار نفر گنجایش دارد. آرامگاه حضرت ابراهیم (ع)، نیز در این مسجد قرار دارد.

مسجد ابراهیمی و شهر قدیمی الخلیل در ماه جولای ۲۰۱۷ در فهرست موقت میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) قرار گرفت. نفتالی بنت نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در ماه می 2020 و زمانی که وزیر دفاع بود، پروژه مصادره اراضی وقفی در چارچوب پروژه توسعه حرم ابراهیمی را به طور نهایی تصویب کرده بود.

 پس از اقدام «باروخ گلدشتاین» صهیونیست تندرو در سال ۱۹۹۴ و به گلوله بستن نمازگزاران فلسطینی در این مسجد و به شهادت رساندن ۲۹ نفر از آن‌ها و مجروح کردن ۱۵۰ نفر از آن‌ها، این مسجد از سوی صهیونیست‌ها تعطیل شد اما پس از بازگشایی مجدد، رژیم صهیونیستی آن را به دو بخش مسلمانان و یهودیان تقسیم و بخش عمده‌ این مسجد را در اختیار یهودیان قرار داد. اسرائیل در روزهای اعیاد یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و پخش اذان در این مسجد را نمی‌دهد.

حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست مقیم در منطقه قدیمی شهر الخلیل توسط ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی محافظت می‌شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول