اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کاهش تعداد نیروهای درمانی اربعین/ هلال احمر در مسیر پیاده‌روی اربعین خدمات نمی‌دهد

مدیر عملیات پزشکی اربعین حسینی با اشاره به کاهش تعداد نیروهای تیم بهداشت و درمان ایام اربعین به دلیل محدودیت مالی، از راه‌اندازی دو مرکز درمانی در عراق و نجف خبر داد و گفت: امسال در مسیر زائران اربعین خدمات درمانی ارائه نمی‌شود.

کاهش تعداد نیروهای درمانی اربعین/ هلال احمر در مسیر پیاده‌روی اربعین خدمات نمی‌دهد

طاهر درودی، مدیر عملیات پزشکی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه سال‌های گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب تیم درمانی در ایام اربعین به زائران حسینی خدمت می‌کردند، اظهار داشت: امسال در ستاد اربعین پس از اعلام سهمیه ۳۰ هزار نفری مقرر شد تا ۴۰۰ نفر به عنوان تیم درمانی و بهداشتی در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. اما اکنون با وجود حضور ۶۰ هزار ایرانی در راهپیمایی اربعین، به دلیل محدودیت‌های مالی این سهمیه به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

وی درباره برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در راهپیمایی اربعین، افزود: امسال در مسیر زائران، پایگاه و مرکز درمانی نداریم. اما تیم پزشکی و بهداشتی هلال احمر امسال دو مرکز درمانی در عراق برای زائران اربعین راه‌اندازی می‌کند که یکی از این مراکز در کربلا و دیگری در نجف به زائران اربعین خدمت خواهد کرد.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه با توافق صورت گرفته قرار است آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های ایران از طریق مرز زمینی وارد عراق شود، گفت: در مجموع هشت آمبولانس و دو اتوبوس آمبولانس در ایام اربعین از ایران به عراق ارسال می‌شود که چهار آمبولانس در کربلا و چهار آمبولانس در نجف قرار می‌گیرد و اتوبوس آمبولانس‌ها نیز هر کدام در کنار درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر تعبیه می‌شود تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تیم درمانی و بهداشتی هلال احمر تکمیل است، گفت: در بین ۱۸۰ نفر تیم اعزامی، از پزشک عمومی تا تخصصی و همچنین پرستار، نیروهای آزمایشگاه و تکنسین فوریت‌های پزشکی و همکاران مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت حضور دارند و خدمات سرپایی به زوار اربعین ارائه می‌دهند. همچنین در صورتی که فردی مشکوک به کرونا باشد، توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مرز زمینی بازگردانده می‌شود تا روند درمان در بیمارستان‌های کشور ادامه یابد. علاوه بر این، اگر فردی دچار مشکل شود و نیاز به خدمات بیمارستانی و بستری داشته باشد، توسط آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شود.

درودی درباره زمان اعزام نیروهای امدادی و پزشکی در ایام اربعین، خاطر نشان کرد: قرار بود از ۲۸ شهریور تیم درمانی در عراق مستقر شود. اما با توجه به اینکه هنوز وضعیت ویزای خادمان و زائران اربعین مشخص نیست، پیش بینی می‌کنیم ارائه خدمات به زوار حسینی در مراکز درمانی هلال احمر با تأخیر صورت گیرد.

به گزارش فارس، امسال کمیته اعزام ستاد اربعین از زائران حسینی ۶۵ هزار تومان برای بیمه و خدمات درمانی و ... اخذ می‌کند که از این مبلغ، ۳ هزار تومان برای هلال احمر پیش بینی شده است. این امر در حالی است که با توجه به شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت زائران، چنین مبلغی قابل پیش بینی نبود و همین محدودیت‌ها موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی تعداد نیروهای درمانی در ایام اربعین شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول