اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن، آخرین محل استقرار نیروهای دولت مستعفی در البیضاء را تحت کنترل خود درآورد

پس از اعلام اخیر نیروهای مسلح یمن درباره پاکسازی دو ناحیه بزرگ در استان مأرب، یک منبع یمنی خبر داد که ارتش و کمیته‌های مردمی بر آخرین محل تمرکز نیروهای هادی و القاعده در استان البیضاء مسلط شده‌اند.

ارتش یمن، آخرین محل استقرار  نیروهای دولت مستعفی در البیضاء را تحت کنترل خود درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع یمنی، عصر امروز (چهارشنبه)، از پیشروی جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان البیضاء (جنوب یمن) خبر داد.

شبکه «المیادین» به نقل از منبع مذکور نوشت:‌ «ارتش و کمیته‌های ‌[مردمی] بر مرکز ناحیه الصومعه، آخرین محل تمرکز نیروهای هادی و القاعده در استان البیضاء تسلط یافته‌اند».

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، برخی منابع در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» این خبر را تأیید کردند و در عین حال خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر بخش‌های گسترده‌ای از استان البیضاء مسلط شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ماه گذشته، از آزادسازی منطقه‌های «نعمان» و «ناطع» در مرحله دوم عملیات «النصر المبین» در استان البیضاء خبر داده بود.

 سریع ماه گذشته اعلام کرده بود که عناصر تکفیری مرتبط با ائتلاف سعودی از این مناطق بیرون رانده‌ شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل شده است.

او همچنین اعلام کرده بود که صدها تن از مزدوران ائتلاف و گروه‌های تکفیری در این عملیات کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

در مرحله نخست عملیات النصر المبین ارتش یمن توانسته بود  چند منطقه در استان البیضاء از جمله در ناحیه «الصومعه» و «الزاهر» را با مجموع مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع آزاد کند.

در مرحله نخست عملیات، ۳۵۰ نفر از عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند و ۵۶۰ تن دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول