اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تأمین آب پایدار در مناطق محروم مرزی/ بهره‌مندی ۲۰۰ خانوار نهبندانی از آب سالم

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور از تأمین آب پایدار مناطق محروم و مرزی در قالب طرح ملی «نذر آب» خبر داد.

تأمین آب پایدار در مناطق محروم مرزی/ بهره‌مندی ۲۰۰ خانوار نهبندانی از آب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خسرو رحمانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان «نذر آب۴» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: آموزش همه مردم در امور مختلف امدادی برای پیشگیری از مشکلات بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های امروز ساخته دست بشر است، افزود: اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای توسط کشورها جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نذر آب پایدار را مد نظر گرفته است، گفت: تمام خیرین کشور باید به سمت تأمین آب پایدار در مناطق مختلف و نیازمند حرکت کنند.

رحمانی با بیان اینکه نذر آب پایدار اقدامی زیرساختی و باعث تثبیت جمعیت در مناطق خصوصا مناطق مرزی است، عنوان کرد: توسعه زیرساختی در مناطق محروم گامی ماندگار است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ در دراز مدت و طرح نذر آب در کوتاه مدت می‌تواند بر خشکسالی‌های اخیر اثرگذار باشد.

«سید قاسم موسوی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: در طی اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر به کمک نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه تصفیه آب در روستاهای مهل‌آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح «نذر آب ۴»، افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ دست لباس و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است، گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول