اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید 5 میلیارد دلار درآمد سالیانه دولت ایران از رمزارزها باشد

نماینده سبزوار در مجلس گفت: آورده ایران از تولید رمزارز در هر سال می‌تواند تا سقف 5 میلیارد دلار باشد البته بایستی قانونی مدون و دقیق با شفافیت حداکثری داشته باشیم.

باید 5 میلیارد دلار درآمد سالیانه دولت ایران از رمزارزها باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 شهریور)‌در جلسه علنی مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان‌روا و مبادلات داخلی آن در موافقت  اظهار داشت: متأسفانه تنزل ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم تبدیل به مسأله جدی حوزه اقتصادی کشور شده و رهبر معظم انقلاب هم خواستار اصلاح خطوط اصلی اقتصاد از مجلس شدند.

وی افزود: اقتصاد ایران زمانی  می‌تواند در بازار دلار و ارزهای رایج عرض اندام کند که بتواند از مسیرهای مختلف و متنوع نیازهایش را تأمین کند که یکی از این مسیرها رمزارزها است. البته با این کار باید پول ملی را تقویت کنیم.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد:‌ باید شیوه مواجه ما برای ارتقاء اقتصادمان عالمانه و هوشیارانه باشد و خارج از محاسبات و تسلط ساختار جهانی و نظارت آنها کار کنیم تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کرده و از رمزارزها به عنوان ابزار استفاده کنیم نه پول.

وی گفت: مردم کشورمان باید با آگاهی و آموزش لازم به عرصه رمزارزها ورود کنند ضمن اینکه حاکمیت هم نیازمند شفافیت رفتار، درآمدها و هزینه‌های این موضوع است.

محبی‌نجم‌آبادی گفت: تأخیر در قانون‌مندسازی و تعریف ساختار رمزارزها به هیچ وجه درست نیست و باید خیلی سریع شفافیت را در این موضوع زیاد کنیم. ضمن اینکه ورود به این میدان قانونی روشن و متولی مشخصی می‌خواهد تا رمزارزهای غیرمجاز را محدود کرده و اجازه ندهیم غیرقانونی‌ها فعالیت کنند.

وی گفت: نیازمند نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی هستیم که در بسیاری از مناطق مرزی عالی‌ترین زاویه تابش وجود دارد که آنها می‌توانند در کنار مزارع رمزارز مشکل محرومیت و اشتغال آنجا را حل کنند.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد:‌درآمد ایران از رمزارزها می‌تواند تا سقف 5 میلیارد دلار باشد البته به شرط اینکه قانون مدون و دقیق در این باره داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول