اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پیش ثبت‌نام زیارت اربعین به پایان رسید/ مهلت چند ساعته برای تکمیل ثبت‌نام

مهلت پیش ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح به اتمام رسید و کمیته اعزام ستاد اربعین به افراد واجد شرایط پیامی مبنی بر تکمیل و قطعی کردن ثبت‌نام تا ساعت 13 امروز داده است.

پیش ثبت‌نام زیارت اربعین به پایان رسید/ مهلت چند ساعته برای تکمیل ثبت‌نام

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح به پایان رسید. البته از شب گذشته این سامانه برای افرادی که دو دز واکسن کرونا هم زده بودند، با اختلال همراه بود و برخی از افراد واجد نتوانستند در مهلت تعیین شده پیش ثبت‌نام کنند.

اکنون با اتمام مهلت پیش ثبت‌نام زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح، برای افراد واجد شرایط پیامی به منظور تکمیل ثبت‌نام و پرداخت ۶۵ هزار تومانی حق بیمه و ... آمده است و افراد واجد شرایط تا ساعت 13 امروز مهلت دارند تا در سامانه سماح ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

همچنین کمیته اعزام ستاد اربعین اطلاعیه‌ای در سامانه سماح قرار داده که متن آن به این شرح است: «به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین حسینی(ع) می‌رساند، نظر به استقبال چشمگیر زایرین معزز و با توجه به ظرفیت تخصیص یافته، ثبت نام از متقاضیان جدید از ساعت ۲۱ امشب مورخ ۱۴۰۰،۶،۲۳ لغایت ساعت ۱۳ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰،۶،۲۴ به منظور انجام مراحل ثبت‌نام قطعی افرادی که در مرحله اول پیش ثبت نام شرکت کرده و توسط وزارت بهداشت و درمان تزریق دو دوز واکسن کرونای آنها مور تایید قرار گرفته است، متوقف می‌گردد. شایان ذکر است متقاضیان محترمی که فرآیند پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند، می‌بایست با توجه به ضیق وقت تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰،۶،۲۴ با مراجعه به قسمت "پیگیری وضعیت و ویرایش"، نسبت به تکمیل ثبت نام، پرداخت هزینه‌های مربوطه و تحویل گذرنامه به دفتر زیارتی منتخب، اقدام نمایند. بدیهی است عدم تکمیل فرایند ثبت نام به منزله انصراف تلقی گردیده و اولویت ثبت نام ایشان به سایر افراد تعلق خواهد گرفت».

به گزارش فارس، یکی از شروط اعزام زائران به عراق در ایام اربعین تزریق دو دوز واکسن کرونا است. بر همین اساس هم روز گذشته سامانه سماح برای واکسن نزده‌ها بسته شد. همچنین در انتخاب افراد واجد شرایط، فقط به افرادی که دو دوز واکسن کرونا زدند، پیام تکمیل ثبت‌نام آمده است.  پس از ثبت‌نام قطعی باید زائران به منظور دریافت ویزا و تهیه بلیت هواپیما اقدام کنند. البته با تدابیر اندیشیده شده از سوی ستاد اربعین، ویزای اربعین از پنج‌شنبه هشتم صفر به مدت یک ماه اعتبار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول