اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ذوالفقاری: زائران اربعین می‌توانند از مرز مهران برگردند/ ممنوعیت تردد شبانه لغو نشده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود.

ذوالفقاری: زائران اربعین می‌توانند از مرز مهران برگردند/ ممنوعیت تردد شبانه لغو نشده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد آخرین تصمیمات برای مراسم اربعین در سفر نخست وزیر عراق به ایران ملاقات هایی با همکاری وزیر خارجه کشورمان داشتیم و مسائلی که نهایی نشده بود در این جلسه مطرح شد و روز گذشته تیمی به عراق اعزام کردیم و ساعتی قبل آخرین توافقات به امضا رسید. 

وی افزود: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود. 

وی بیان داشت: در زمان اخذ ویزا نیازی به این تست نیست ولی زمانی که لازم است وارد فرودگاه ایران برای اعزام به عراق می روند باید تست pcrکه ۷۲ساعت از آن گذشته است را داشته باشند. 

ذوالفقاری ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت ایران از همه زوار تست PCR را بصورت رایگان دریافت کنند و اگر کسانی در برگشت تستشان مثبت شود قرنطینه خواهند شد و ویزا به مدت یک ماه خواهد بود.

معاون امنیتی انتظامی تاکید کرد: وزیر کشور در رفتن زائرین سمت عراق از طریق مرز زمینی توافق صورت نگرفت و همه مرزهای زمینی به عراق ممنوع است ولی برای کاهش هزینه ها، زوار در برگشت می توانند از طریق مرز مهران می توانند برگردند و نیازی به بازگشت هوایی نیست و تدارکاتی برای برگشت زوار از مرز مهران انجام خواهیم داد. 

ذوالفقاری با بیان اینکه ویزا برای مدت یک ماه خواهد بود و به عنوان اربعین صادر خواهد شد، گفت: برای آن دسته از زائرین که ممکن است گذرنامه شان در عراق مفقود شود هماهنگی شد برگه هایی که در کنسولگری ما صادر می شود مورد اعتبار قرار گیرد و توسط عراقی ها هم پذیرفته شد.

وی ضمن اشاره به حمل مواد غذایی و بهداشتی و نیازهای موکب داران بیام داشت: در این زمینه موفق شدیم موافقت عراق را برای یک سقف معین کسب کنیم تا بتوانیم با کامیون ها امکانات مورد نیاز موکب داران را به عراق منتقل کنیم.

ذوالفقاری افرود: حتما دارندگان کامیون ها باید واکسن زده باشند و تست pcr منفی داشته باشند و 72 ساعت قبل باید مشخصات خودرو و شماره خودروها به طرف عراقی اعلام شود تا هماهنگی لازم برای عبور از مرز ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما عبور اتباع دیگر کشورها را از مسیر ایران نداریم و این ممنوع است. 

ذوالفقاری با اشاره به اعلام خبر لغو منع تردد شبانه و بحث های پیرامون آن تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی هنوز تغییر نکرده است و منع تردد شبانه هنوز ادامه دارد ولی آنچه اعلام شد در جهت مشکل کسانی بود که شبانه برای زدن واکسن تردد می‌کردند و امروز ابلاغ کردیم کسانی که شبانه برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی می روند، لیست کد ملی آنها توسط وزارت بهداشت به راهنمایی رانندگی اعلام شود تا اگر در تردد شبانه برای زدن واکسن جریمه شده اند، جریمه آنها لغو شود.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین در پاسخ درباره سوالی در مورد لغو جریمه کسانی که با اعلام رسمی لغو ممنوعیت تردد جریمه شده اند گفت: کلا یک شب بود و اگر کسی جریمه شده باشد می تواند به راهنمایی و رانندگی مراجعه کند تا مراعات کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول