اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه طالبان: آماده همکاری برای بازگشت مهاجرین هستیم

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در دیدار دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که طالبان از ورود همه مهاجرین افغان استقبال می‌کند و آماده است تا هرگونه کمکی به آنها ارائه دهد.

وزیر خارجه طالبان: آماده همکاری برای بازگشت مهاجرین هستیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «امیرخان متکی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان روز سه‌شنبه با «فیلیپو گراندی» دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) و هیات همراهش دیدار و در مورد کمک به خانواده‌های آواره در داخل افغانستان گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در این دیدار، گفت که طالبان از ورود همه مهاجرین افغان استقبال می‌کند و آماده است تا هرگونه کمکی به آنها ارائه دهد.

در این دیدار، متکی افزود که دولت آماده است تا همه خانواده‌های آواره را قبل از شروع زمستان به منازل خود بفرستد تا کمک‌های بین المللی و کمک‌های بشردوستانه به‌دست آنها برسد.

در این دیدار تاکید شد که جامعه بین المللی باید از دولت حمایت کند و محیطی ایجاد نکند که افغان‌ها را به مهاجرت ترغیب کند.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان بر حمایت جامعه بین المللی از افغانستان در شرایطی تاکید کرد که طالبان کابینه خود را اعلام کرده اما هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

فیلیپو گراندی، نیز درباره این دیدار در توئیتی نوشت و گفت که در این سفر نیازهای بشردوستانه حاد کشور و وضعیت ۳/۵ میلیون افغان آواره مورد ارزیابی قرار گرفت.

این سفر درحالی صورت گرفته است که جامعه بین‌المللی قرار است در نشست فوق‌العاده سازمان ملل همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرده و ۶۰۶ میلیون دلار  را برای فراهم ساختن کمک‌های حیاتی به مردم افغانستان متعهد شد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول