اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

آغاز پویش «مشق‌ احسان» با توزیع 320 هزار بسته لوازم‌تحریر درمناطق محروم/ تولید 10 میلیون دُز واکسن «برکت»

در آستانه آغاز سال تحصیلی و به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، پویش سالیانه مشق احسان با هدف توزیع نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان نیازمند کشور آغاز به کار کرد.

آغاز پویش «مشق‌ احسان» با توزیع 320 هزار بسته لوازم‌تحریر درمناطق محروم/ تولید 10 میلیون دُز واکسن «برکت»

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد احسان در یکی از مساجد محله محروم هرندی تهران، پویش ملی "مشق احسان" آغاز به کار کرد.

سید مصطفی سید هاشمی،معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام  گفت:امسال سومین سالی است که پویش مشق احسان برگزار می‌شود و این ایده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ایده مثبت با هدف تأمین لوازم‌تحریر ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند ایجاد شده است.

وی در خصوص جزئیات پویش امسال افزود: امسال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ٢۵٠ هزار بسته نوشت‌افزار با سرمایه 50 میلیارد تومان برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی تهیه شده و حدود 70 هزار بسته هم ازطریق مشارکت مردمی تأمین شده است.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: لوازم‌تحریر تهیه شده تماما ساخت داخل است و با تهیه آن ، ایجاد اشتغال برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز صورت گرفته است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ارزش هربسته نوشت‌افزار ٢٠٠ هزار تومان برآورد شده است.

وی در خصوص توزیع این اقلام نیز بیان کرد: 1000 گروه جهادی آموزشی توسط بنیاد احسان در سراسر کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند که این گروه‌های جهادی بسته‌های لوازم‌تحریر را درمناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار توزیع میکنند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص آخرین خبرها از واکسن کووایران برکت نیز گفت: تولیدات واکسن برکت تا به امروز ١٠ میلیون دز بوده که از این تعداد بیش از ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار دز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده وما بقی این واکسن‌ها نیز پس از طی مراحل تست کیفیت تحویل این وزاتخانه خواهند شد.

سیدهاشمی تأکید کرد: فرآیند تولید در فاز دوم کارخانه شفافارمد نیز از هفته گذشته آغاز شده و این خط تولید واکسن برکت با ظرفیت 6 تا 8 میلیون دز نیز طی چند روز آینده به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

لازم به ذکر است بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار بسته لوازم‌تحریر را در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول