اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید 200 هزار گلدان گل و گیاه آپارتمانی/ عباس‌آباد 50 میلیارد تومان عایدی فروش گل و گیاه دارد

کاظم مرادپسندی یکی از تولیدکنندگان گل و گیاه در شهرستان عباس آباد گفت: سالانه ۲۰۰ هزار گلدان تولید گل و گیاه در این گلخانه دارم که اگر بازار مناسبی برای فروش محصول داشته باشم این عدد به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

تولید 200 هزار گلدان گل و گیاه آپارتمانی/ عباس‌آباد 50 میلیارد تومان عایدی فروش گل و گیاه دارد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| زندگی پر شتاب امروزی باعث شده ما نیاز به داشتن فضاهای آرام و خصوصی را در محیط زندگی‌مان بیشتر احساس کنیم و بر همین اساس امروزه تحقیقات علمی ثابت کرده داشتن فضاهای سرسبز به افزایش بهره‌وری در هر محیطی کمک می‌کند و حتی نگهداری گیاهان آپارتمانی در منازل باعث افزایش کیفیت زندگی و آرامش روحی و روانی افراد می‌شود.

مازندران به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر از شرایط اقلیمی مناسبی برخوردار است و به همین منظور از جایگاه ممتازی نیز در تولید انواع محصولات برخوردار است و صنعت گل و گیاه یکی از ظرفیت‌های بالقوه در مازندران است که کارآفرینی، افزایش درآمدهای غیرنفتی و توسعه کشور را به همراه دارد.

پرورش گل و گیاهان به‌ویژه درخت و درختچه‌های زینتی در فضای باز و بسته در نوار ساحلی غربی استان به عنوان یک گلخانه بزرگ یک مزیت برای این منطقه به شمار می‌آید که تولید آن از نظر فنی و اقتصادی در مقایسه با سایر نقاط کشور بسیار بالاتر است.

وقتی سری به غرب استان می‌زنیم زیبایی‌هایش بسیار دیدنی است و چشم هر بیننده را خیره می‌کند.

مقصد گزارش ما شهرستان عباس‌آباد و یکی از متنوع‌ترین گلخانه‌‌های این شهرستان بود که انواع مختلف و متنوع ارقام گل و گیاه زینتی در این مکان پرورش داده می‌شود و تا چشم کار می‌کرد در هر سوله پر بود از انواع گیاهان آپارتمانی.

 

به قدیمی‌های پرورش دهنده گل و گیاه، وام کم بهره اختصاص یابد

کاظم مرادپسندی یکی از تولیدکنندگان گل و گیاه در شهرستان عباس‌آباد که سابقه فعالیت ۲۰ ساله در این زمینه دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یک هکتار از فضای مزرعه خود را به پرورش گل و گیاه اختصاص دادم و انواع بنجامین، فیکوس و آگلونما را پرورش و روانه بازار مصرف می‌کنم.

این کارآفرین نمونه در زمینه پرورش گل و گیاهان آپارتمانی ادامه داد: توانستم برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این فضای گلخانه‌ای ایجاد اشتغال کنم.

وی گفت: از تسهیلات جهادکشاورزی برای ساخت گلخانه بهره‌مند شدم و توانستم فضای گلخانه‌ای را گسترش دهم و بتوانم علاوه بر درآمد اقتصادی خودم برای سایر افراد جویای کار هم درامدزایی داشته باشم.

مرادپسندی افزود: سال گذشته توانستم با دریافت تسهیلات از بخش کشاورزی، ۸ سوله پرورش گل و گیاه آپارتمانی را به مجموعه خودم اضافه کنم.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی به افرادی که می‌خواهند احداث گلخانه داشته باشند وام‌های با نرخ بهره پایین در اختیار قرار می‌دهد اما امثال ما که سابقه زیادی در این زمینه داریم و جزء قدیمی‌های این صنعت هستیم باید از تسهیلات سرمایه در گردش ۱۵ درصدی استفاده کنیم و انتظار ما حمایت‌های لازم در این زمینه است تا سنگینی نرخ بهره سرمایه در گردش را از دوش ما بردارند و بتوانیم با دغدغه کمتری اقدام به تولید کنیم.

مشکل فروش گل و گیاه داریم

این کارآفرین نمونه خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گل و گیاه مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل تولیدکنندگان فروش محصول است که بازار مناسبی در داخل و خارج کشور تدارک دیده نشده است.

مرادپسندی افزود: ما آماده تولید هستیم و زمانی می‌توان تولید موفقی داشت که فروش محصول خوبی هم پشت آن باشد و اگر بازار وجود نداشته باشد علاقه‌ها کم‌رنگ و انگیزه برای کار کردن کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار گلدان تولید گل و گیاه در این گلخانه دارم که اگر بازار مناسبی برای فروش محصول داشته باشم این عدد به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

ارزش اقتصادی ۵۰ میلیاردی گل و گیاه در  عباس آباد 

سیدی مسؤول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد با بیان اینکه این شهرستان دارای ۷۳ هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه در محیط گلخانه است که سالانه ۱۲ میلیون تولید گل دارند، گفت: یک هزار و ۳۲۰ بهره‌بردار در فضای بسته گلخانه‌ای اقدام به پرورش گل و گیاه می کنند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان عباس‌آباد به عنوان قطب تولید گل و گیاه کشور مطرح است، افزود: سطح زیرکشت فضای باز گل و گیاه در این شهرستان ۷۸ هکتار است که ۵۶۰ بهره‌بردار مشغول فعالیت هستند.

مسؤول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد اضافه کرد: سالانه ۶ میلیون اصله، گلدان، گیاه در فضای باز گل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سیدی ارزش اقتصادی گل و گیاهان آپارتمانی در شهرستان عباس آباد را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول