اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

احداث سایت پسماند در ساوه برای همیشه منتفی است

فرماندار ساوه از منتفی شدن احداث سایت پسماند در این شهرستان خبر داد.

احداث سایت پسماند در ساوه برای همیشه منتفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی ظهر امروز در نشست با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: اخیرا در فضای مجازی ساوه مجددا در خصوص احداث سایت پسماند که در سال قبل منتفی بودن آن اعلام شدن بود، مباحثی مطرح شده که باعث حساسیت و دغدغه برای شهروندان ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه موضع همه مسوولان شهر بر ملغی بودن این طرح است، اظهار کرد: این طرح نه دقیق کارشناسی شده بود، نه به درستی جانمایی شدن بود و نه ساوه ظرفیت این موضوع را داشت که خوشبختانه جلسات انجام شده در نهایت منجر به منتفی شدن موضوع شد.

فرماندار ساوه با تکذیب هرگونه شایعه در خصوص اعطای مجوز یا پیگیری ساخت سایت پسماند در این شهرستان ادامه داد: در سنوات قبل در کارگروه‌هایی بحث شناسایی محلی برای احداث سایت پسماند در نقاط استان را مطرح کرده بودند اما در ساوه نه مجوزی صادر شد و نه زمینی اختصاص یافت.

علی میرزایی با تاکید براینکه این طرح بر صلاح ستون نبود گفت: موضع نماینده، فرماندار، مدیرکل محیط زیست و کارگروه پسماند بر ملغی شدن این طرح بود و تحت هیچ شرایطی حتی با تغییر مدیران و مسوولان اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: در راستای مراقبت از محیط زیست ساوه، همگرایی خوبی بین مسوولین وجود دارد و فعالان مجازی، خبرنگاران و مردم دغدغه‌مند نیز اهتمام خوبی در خصوص حفظ محیط زیست داشته و دارند.

فرماندار ساوه با بیان اینکه این هوشیاری مجازی و خبرنگاران نباید فقط معطوف به موضوع خاص باشد، ادامه داد: در منطقه رنگرز نیز مجوز احداث واحد‌های شیمیایی، صنعتی، و آلاینده داده نمی‌شود و این منطقه در خصوص آلاینده‌ها فریز خواهد شد.

هیچ زمینی و مجوزی برای احداث سایت پسماند صادر نشده است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز با بیان اینکه تا امروز هیچ زمینی و مجوزی برای احداث سایت پسماند صادر نشده است،گفت: در این خصوص هیچ بحثی در محافل رسمی استان نیست و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

رضا میرزایی افزود: مجوز سیاری برای این طرح صادر نشده و اگر قرار است زمین جدیدی در هرجای استان برای این موضوع شناسایی شود بدید کلیه استعلامات از ابتدا صورت بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل محیط زیست با 70 درصد چارت اداری فعالیت می‌کند و دچار کمبود نیرو است، ادامه داد: تمام مردم کشور باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند و به عنوان چشمان بینای محیط زیست در کنار محیط باتان و مسوولان از آن مراقبت کنند.

میرزایی با تاکید بر اینکه مردم کشور ما دغدغه زیادی در خصوص محیط زیست دارند، گفت: خوشبختانه با اهتمام ویژه‌ای که وجود دارد از حدود 70 سال قبل گونه‌ای از دست نرفتن و گونه‌های شاخص جانوری در کشور علیرغم کمبود امکانات حمایت شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان با بیان اینکه مجوز صنایع بالاقوه مثل سری در هیچ کجای استان صادر نخواهد شد، افزود: باید به دنبال احداث صنایع بهینه باشیم و با بهره گیری از امکانات بروز ضد آلایندگی، در حفظ محیط زیست کوشا باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول