اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

خط و نشان برای یک کشتی‌گیر آمریکایی/ نخودی طلسم باروز را می‌شکند؟

جردن باروز در حالی به تشک کشتی بازگشته که در وزنی جدید رقابت می‌کند و احتمال رویارویی او با محمد نخودی وجود دارد.

خط و نشان برای یک کشتی‌گیر آمریکایی/ نخودی طلسم باروز را می‌شکند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقه انتخابی کشتی آزاد آمریکا در برخی از اوزان روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد که در نهایت جردن باروز اسطوره کشتی آمریکا و جهان موفق شد در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب دوبنده ملی شود تا شانس خود را برای کسب طلایی دیگر در مسابقات جهانی نروژ این بار در وزنی جدید امتحان کند.

بازگشت باروز به تشک در وزنی جدید

جردن باروز که یک دهه در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال‌های رنگارنگ المپیک و جهانی را کسب کرده بود بعد از شکست مقابل کایل داک در انتخابی المپیک توکیو شانس رقابت در این وزن را از دست داد. با توجه به مدال برنز داک در المپیک توکیو، جردن باروز راهی به جز رقابت در وزن بالاتر نداشت اما او با ۳۳ سال سن و چند بچه قد و نیم قد نشان داد هنوز تمام نشده و با کسب عنوان نخست در انتخابی می‌تواند بازهم قدرت‌نمایی کند.

طلاهایی که باروز از چنگ ایرانی‌ها درآورد

جردن باروز کشتی‌گیری است که بارها مقابل گوش شکسته‌های ایرانی قرار گرفته و در همه دیدارها پیروز شده است. او نخستین مبارزه خود را در سال ۲۰۱۱ و مسابقات قهرمانی جهان مقابل صادق گودرزی انجام داد که در فینال موفق شد با شکست او صاحب مدال طلا شود. رویارویی این دو ورزشکار در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم تکرار شد که دوباره باروز بود که موفق شد با شکست کشتی گیر کشورمان مدال طلا را کسب کند.

برتری‌های باروز باز هم مقابل ورزشکاران ایرانی ادامه یافت به طوری که در سال ۲۰۱۳ و در مسابقات جهانی این بار مقابل عزت الله اکبری مدال طلا را به دست آورد. وی همچنین در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ علیرضا قاسمی و مصطفی حسین‌خانی را از پیش رو برداشت.

نخودی طلسم را می‌شکند؟

باروز حالا در مسابقات جهانی نروژ در وزن ۷۹ کیلوگرم رقابت می‌کند، وزنی که محمد نخودی دارنده مدال طلای جوانان جهان دوبنده را برتن دارد. باید دید آیا باروز در مسابقات نروژ باز هم با کشتی‌گیرانی رقابت خواهد کرد یا خیر؟ و اینکه آیا در صورت رویارویی این بار نخودی می‌تواند طلسم را بشکند و باروز را مغلوب کند؟

محمد نخودی پیش از مشخص شدن نمایندگان آمریکا در مسابقات جهانی در مصاحبه با فارس، گفته بود: مسابقات جوانان با بزرگسالان خیلی فرق می‌کند چرا که آنها با تجربه هستند اما من هم تلاش می‌کنم بهترین کشتی‌هایم را بگیرم. تمام تلاش من این است که از نیروی جوانی‌ام مقابل حریفان استفاده کرده و آنها را شکست دهم. در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی‌گیران خیلی مطرحی نیستند اما شنیدم جردن باروز قرار است در این وزن کشتی بگیرد.

مسابقات جهانی کشتی به میزبانی نروژ روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول