اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب «منطق شناخت شبهه» منتشر شد

کتاب «منطق شناخت شبهه» اثر مسعود حکیمیان، به همت انتشارات دارالعلم راهی بازار نشر شد.

کتاب «منطق شناخت شبهه» منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، این کتاب، محصول تلاش‌های محقق طی سال‌ها تدریس و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های «شبهه‌شناسی و جریان‌های تولیدکننده شبهه» بوده که در سراسر کشور برگزار شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب بر این باور است که تمام پرسش‌ها و شبهاتی که در طول تاریخ بشر شکل گرفته، ناشی از محدودیت آگاهی انسان نسبت به امور مختلف بوده است؛ بنابراین، عامل اصلی ایجاد شبهه، محدودیت آگاهی است.

کتاب حاضر در ۱۶ درس تنظیم شده که مؤلف به طور خلاصه در مرحله اول به شناسایی مفهوم پرسش، سؤال و شبهه می‌پردازد؛ در مرحله دوم راه‌های دریافت شبهه را بررسی می‌کند و در مرحله سوم به پاسخ‌یابی شبهات از راه‌های مختلف اشاره می‌کند؛ اما مهم‌ترین مرحله و نقطه‌عطف این کتاب، مرحله چهارم است که نویسنده ذیل آن ۱۴ روش پاسخگویی به شبهات را با مثال‌های گوناگون و متنوع بیان، تحلیل و مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از آن در مرحله آخر، به‌طور اجمالی جریان‌های تولیدکننده شبهه را در هشت گروه تقسیم می‌کند و به معرفی مختصری از آنها می‌پردازد.

مؤلف در این کتاب معتقد است، برای تکمیل مباحث شبهه‌شناسی به حداقل سه کتاب دیگر در این راستا نیاز است تا بتوان نظام‌وارۀ منطقی پاسخ به شبهات را تا حد زیادی تکمیل کرد.

چاپ نخست کتاب «منطق شناخت شبهه» در ۳۵۲ صفحه رقعی با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۶۹ هزار تومان به همت انتشارات «دارالعلم» راهی بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به نمایندگی‌های کتابفروشی انتشارات دارالعلم مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول