اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

خانواده پیرغلامی که غریبانه دفن شد: آسایشگاه مشهد، مرگ حاج ابراهیم ملکی را به ما هم خبر نداد

خانواده حاج ابراهیم ملکی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که این پیرغلام سیدالشهدا بدون اطلاع آنان در مشهد به خاک سپرده شده است.

خانواده پیرغلامی که غریبانه دفن شد: آسایشگاه مشهد، مرگ حاج ابراهیم ملکی را به ما هم خبر نداد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، امروز خبر درگذشت و خاکسپاری حاج ابراهیم ملکی پیرغلام آستان سیدالشهدا در اوج غربت اطلاع‌رسانی شد. پیرغلامی که براساس شنیده‌ها ۲۰ روز پیش درگذشت و بدون حضور اعضای خانواده در در قبرستان خواجه ربیع به خاک سپرده شد.

دقایقی پیش خانواده این مرحوم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت درخواست خاکسپاری این مرحوم در سکوت رسانه‌ای واکنش نشان دادند و اعلام داشتند که این پیرغلام بدون اطلاع آنان به خاک سپرده شده است.

در متن اطلاعیه که از سوی نوه آن مرحوم در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، آمده است:

خانواده ملکی اکنون مواجه شده‌اند با غم از دست دادن میرزا ابراهیم که بسیار سنگین است و غم و اندوه دیگری که این غم را مضاعف کرده است و آن هم قضاوت ما، سخنان و زخم زبان‌هاست.

وقتی تنها فرزند، دختری باشد که خودش حدود ۶۰ سال سن دارد، از سویی وظایف همسری را برعهده دارد و از سوی دیگر مراقبت دائمی از مادری بیمار را که به دلیل فراموشی باید این مراقبت لحظه به لحظه صورت گیرد، کار بسیار دشوار خواهد بود. اندکی تفکر، اندکی تامل ...

در ماه صفر هستیم؛ ماهی که سیدالساجدین (ع) در آن اعظم مصائب را شام نامیدند که به نظر برخی بزرگان دین به خاطر زخم زبان‌هاست. کاش از مکتب سالار کربلا درس بگیریم که جای درس‌های زیادی خالی است، اینکه گاهی قضاوت بیجا چقدر می‌تواند روح‌ها و جان‌ها را بیازارد! اینکه گاهی عدم توجه به وظایف و عیوب خود و چشم دوختن به وظایف و عیوب دیگران چقدر نازیباست (طوبی لمن شغله عیوبه عن عیوب الناس) اینکه گاهی اندکی آن طرف‌تر شاید چشمانی در انتظار ماست اما ما فقط به دنبال تشفی خاطر خود در کلام‌های بدون تفکر باشیم. بیاییم بیشتر تفکر کنیم...

فرصت کوتاه زندگی را قدر بدانیم برای اینکه یار هم باشیم در روزگار سختی و از این فرصت کوتاه برای بالاترین درس مکتب اهل بیت(ع) که تعقل است، استفاده کنیم.

اعلام شد که پدر بزرگ ما به درخواست خانواده در سکوت دفن شد؛ این در صورتی است که ما حتی از ابتلایش به کرونا و بعد هم درگذشتش خبری نداشتیم. نکته قابل توجه در این میان بی‌توجهی و کم لطفی خانه سالمندان آنا آتا با مدیریت آقای محمدنژاد در نزدیکی شاندیز جاده خاصه ویرانی ۹ در حومه مشهد مقدس است که وظیفه اطلاع‌رسانی در هنگام ابتلا ایشان به بیماری را انجام ندادند و حتی بعد از فوت نیز اقدامی نکردند. حتی اجازه ملاقات و حتی تماس تلفنی را نمی‌دادند. 

این امر باعث شد، میرزا ابراهیم ملکی که برای خودش مزاری در قطعه ۷۰ بهشت زهرا خریداری کرده بود، بدون حضور خانواده و غریبانه در خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شود.

ما راهی مشهد هستیم و ان شاء الله و از این کوتاهی و قصور آسایشگاه گذشت نخواهیم کرد.

از مردم عزیز و تمامی دوست داران اهل بیت هم خواستاریم برای شادی روح این پیرغلام آستان سیدالشهدا فاتحه‌ای قرائت کنند.

از سوی خانواده این مرحوم مراسم ختم مجازی و نثار صلوات و فاتحه‌ای ترتیب داده شده است که از اینجا می‌توانید وارد شوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول