اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

الهلال-استقلال رقابت 2 غول آسیا/ تیم تاجیکی به دنبال شگفتی جدید مقابل پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به 5 نکته مهم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

الهلال-استقلال رقابت 2 غول آسیا/ تیم تاجیکی به دنبال شگفتی جدید مقابل پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در گزارشی به 5 نکته مهمی که باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توجه کرد، پرداخت.یکی از 5 نکته مهمی که سایت AFC  به آن پرداخت رقابت دو غول فوتبال آسیا یعنی استقلال و الهلال بود.

سایت AFC درباره این بازی،نوشت: باشگاه های بسیار اندکی در آسیا حضور دارند که از استقلال و الهلال بزرگتر باشند. این دو باشگاه از قدرتمندترین تیم های آسیا هستند. الان نزدیک به 30 سال از اولین تقابل این دو تیم بزرگ در آسیا می گذرد. الهلال در فینال لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 استقلال را شکست داد و آرزوی قهرمانی در آسیا برای دو سال متوالی را از استقلال گرفت.

این دو تیم در 3 دهه گذشته بارها به مصاف هم رفتند. الهلال در مسیر قهرمانی خود در جام در جام  آسیا 97-1996، استقلال را شکست داد و در سال 03-2002 در لیگ قهرمانان آسیا هم شکست استقلال اولین قهرمانی اش را کسب کرد.

الهلال و استقلال در چند وقت اخیر 6 بار باهم بازی کردند که استقلال در 4 بازی برنده بود و الهلال در 2 بازی نتیجه را به نفع خود تمام کرد. در آخرین بازی الهلال با استقلال تیم سعودی با تک گل جووینکو در مرحله گروهی به پیروزی رسید تا مسیرش برای قهرمانی هموار شود.بعد از گذشت دو سال این دو تیم بزرگ در  مرحله حذفی به هم رسیدند. الهلال از لحاظ تاریخی نشان داده تیم بهتری است اما در مقابل استقلال در سال های گذشته نشان داده باید مقابل تیم های سعودی برنده باشد.

نکته دیگری که AFC به آن توجه کرد استقلال تاجیکستان رقیب پرسپولیس بود. سایت AFC در این زمینه، نوشت: لیگ قهرمانان آسیا در این فصل شاهد حضور برخی از تیم ها بود که اولین تجربه خود را در این رقابت ها داشتند. استقلال تاجیکستان یکی از این تیم ها بود که در مرحله گروهی موفق شد حتی مقابل الهلال با نتیجه 4 بر یک به پیروزی برسد و با شکست قهرمان آسیا در سال 2019 به عنوان صدرنشین به این مرحله راه پیدا کرد.

قهرمان دائم تاجیکستان این بار مقابل غول تهران یعنی پرسپولیس قرار می گیرد. پرسپولیس در 5 سال گذشته قهرمان لیگ ایران شده و این تیم در 3 سال گذشته 2 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول