اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

انتقاد شدید سرمربی آمریکایی از تیم گواردیولا / فیرپلی مالی برای منچسترسیتی نیست!

سرمربی آمریکایی لایپزیگ پیش از دیدار حساس مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به شدت از وضعیت اقتصادی این باشگاه انتقاد کرد.

انتقاد شدید سرمربی آمریکایی از تیم گواردیولا / فیرپلی مالی برای منچسترسیتی نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارشنبه شب در اولین هفته از لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021-2022 ، لایپزیگ میهمان منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد است.

جسی مارچ، سرمربی آمریکایی لایپزیگ پیش از این بازی به شدت از وضعیت اقتصادی باشگاه منچسترسیتی انتقاد کرد و اظهار داشت که این رقابت‌ اروپایی اصلا منصفانه نیست و به شدت اختلاف طبقاتی وجود دارد.

او در مصاحبه با کیکر آلمان اظهار داشت:‌ من با شناختی که نسبت به فوتبال در آمریکا و ورزش‌های دیگر دیگر دارم می‌دانم که مسابقات فوتبال در لیگ‌های اروپایی اصلا عادلانه نیست. ریاضی من در مدرسه خوب بود ولی نمی‌توانم «فیرپلی مالی» منچسترسیتی را حساب کنم. احساس می‌کنم این قانون برای برخی باشگاه‌ها اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ بودجه آنها 30 برابر تیمی در آلمان مثل آرمینیا بیه فلد است. چنین تفاوتی در هیچ لیگی نیست. نه لیگ برتر، نه لالیگا. فکر می‌کنم تنها در ورزش «کریکت» در کشور هند باشد که چنین اختلافی بین تیم ثروتمند و فقیر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چطور یک باشگاهی مثل بیهفلد باید با این وضعیت نابرابر اقتصادی با باشگاهی مثل بایرن مونیخ رقابت کند.


گریلیش در تابستان کنونی که بسیاری از تیم‌ها مشکلات اقتصادی دارند، با 100 میلیون پوند راهی منچسترسیتی شد و به گران ترین بازیکن تاریخ جزیره لقب گرفت

فیرپلی مالی در یکی دو سال اخیر بسیار باعث اعتراض برخی باشگاه‌ها شده است. باشگاه‌های پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و یا چلسی که خریدهای بسیاری در این سال‌ها داشتند به هیچ عنوان این قانون مانع آنها نشد. البته در دوران پسا پاندمی، فیفا تصمیم گرفت که به این باشگاه اجازه دهد تا این قانون کمرنگ‌تر اجرایی شود.

منچسترسیتی پیشتر از سوی فیرپلی مالی نیز جریمه شده بود ولی در نهایت با اعتراض‌ها یا مذاکراتی که این باشگاه با یوفا داشت، این جریمه‌ها به حداقل رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول