اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بایدها و نبایدهای ادارات کل بازرسی در اختیار استانداران قرار می‌گیرد

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بایدها و نبایدهای در ادارات کل بازرسی کشور تحت عنوان هدیه به دولت در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.

بایدها و نبایدهای ادارات کل بازرسی در اختیار استانداران قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری صبح امروز در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بحث نظارت و بازرسی در دیرینه زندگی بشریت بوده است، در همه سیستم های وحدانی و حتی بشر وجود داشته و این موضوع تنها به کشور، جامعه و نظام خاصی نیست.

وی به موضوع نظارت و بازرسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ما دارای نظامی هستیم که این نظام طهارت ذاتی دارد و این ذات پاک نباید خدشه‌دار شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید با توجه به شأنیت نظام وارد سیستم‌های اجرایی شوند و خدمت کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه شهدای ما آن ثانیه‌های سخت و زحمت و مرارت را پشت سر گذاشتند تا این نظام را حفظ کنند، گفت: در نقطه مقابل یکی می‌آید با یک برخورد کل این ارزش را با چالش مواجه می‌کند.

وی با عنوان این مطلب فسادهای سیستمی به اعتماد اجتماعی آسیب میزند، تصریح کرد: موقعی که مردم با یک نظام و سیستمی نباشند در کوتاه ترین زمان فتح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرارگیری فردی فسادستیز در راس قوه مجریه یک اتفاق بسیار میمون است، آیت الله رئیسی در زمان سکانداری دستگاه قضا به سمت گلوگاه های فساد حمله کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه معیشت مردم را مهمترین اولویت دانست و گفت: مردم باید این تغییر را به خوبی احساس کنند و تغییر در سطح جامعه کاملا مشهود شود.

وی اظهار کرد: امروز با توجه به وحدتی که در بین سه قوا شکل گرفته امیدواریم شاهد تحولات بسیار مثبت و بزرگ در سطح کشور باشیم.

وی با بیان اینکه نقاط فساد، راه‌های مقابله و غیره در قالب کتابی تالیف شده و در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است، گفت: بایدها و نبایدهای در ادارات کل بازرسی‌ کشور تحت عنوان هدیه به دولت در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: کردستان استان مهرورزی، علم، ادب و فرهنگ مردم صمیمی و با فضیلت است.

وی وحدت بین مسئوولان را از ویژگی‌های بارز در استان دانست و عنوان کرد: مدیرپروری و قضاوت درست و دلسوزی مسئولان نسبت به مردم از دیگر شاخص‌های مهم در این استان است.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در بخش اولیه سخنانش گفت: بهترین ناظر و شاهد پروردگار است و این مهم در آیات قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال به تمام اعمال ریز و درشت ما شاهد و بینا است و هر آنچه انجام می‌دهیم در روز قیامت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور افزود: شاید اگر ما این بعد ایمانی را در خود تقویت می کردیم دیگر نیاز به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی‌ و غیره نبود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هیچگاه از بندگان غافل نمی‌شود و در هر شرایطی مواظب ما بوده و هدایتگرمان است.

وی با بیان اینکه رزق و روزی هم مانند مرگ همواره به دنبال انسان است، گفت: آنچه قرار است از گلوی ما پایین برود خداوند از قبل مقدر فرموده و آن چیزی جز رزق و روزی ما نیست.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور اذعان کرد: گناه نکردن از توبه کردن راحت‌تر است چرا که برخی گناهان مانند کرونا تکثیر می‌شود.

وی افزود: ویروس کرونا ابتدا یک نفر را مبتلا کرد و الان جهان بشریت را درگیر خود کرده و زیانهای زیادی وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فساد و گناه گاهی تبدیل به ویروسی می شود که تکثیر می کند و ما از این تکثیر به عنوان فساد سیستمی تعبیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مسوولی به یک سیب در باغی دست درازی کند کل آن باغ را به یغما می‌برند، گفت: همواره در نظام های اجتماعی یک تشکیلات برای مبارزه با فساد وجود داشته و این به تاریخ بشریت و قرون و عصرهای گذشته باز می گردد.

وی عنوان کرد: 145 نکته امام علی در نهج البلاغه در مورد مبارزه با فساد مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/3330/71/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول