اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حکم خلاقانه قاضی ارومیه‌ای/ پاکسازی محیط زیست به جای حبس

رئیس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه گفت: در برخی حکم‌هاکه متهمین سابقه کیفری ندارند و جرایم کم اهمیتی مرتکب شده‌اند با رویکرد اصلاحی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مجازات جایگزین حبس به کاربرده می‌شود.

حکم خلاقانه قاضی ارومیه‌ای/ پاکسازی محیط زیست به جای حبس

محسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به صدور مجازات جایگزین حبس اظهارداشت: در برخی حکم‌هاکه متهمین سابقه کیفری ندارند و جرایم کم اهمیتی مرتکب شده‌اند با رویکرد اصلاحی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مجازات جایگزین حبس به کاربرده می‌شود.

وی ادامه داد: طی حکم جدیدی در صدور مجازات جایگزین حبس، متهمین را مکلف به پاکسازی منطقه پارک ملی دریاچه ارومیه، تهیه و پخش علوفه و گندم برای حیاط وحش با توجه به کمبود بارندگی، تهیه و نصب تابلوی روان در ورودی شهر به منظور نمایش شعارهای زیست محیطی و تهیه چند دستگاه دوچرخه و تحویل به شهرداری برای کمک به کم شدن آلودگی هوا شده است.

خاطرنشان می‌شود محسن مرادی اوجقاز رئیس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه و پیشرو در صدور مجازات جایگزین حبس است و این قاضی خلاق در صدور مجازات‌های جایگزین حبس، این نوع مجازات‌ها را برای متهمینی که سابقه کیفری ندارند و جرایم کم اهمیتی که امنیت جامعه و شهروندان را به مخاطره نمی‌اندازد با رویکرد اصلاحی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به‌کار می‌برد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول