اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«سربیشه» سردترین شهر کشور/ تقویت باد‌های ۱۲۰ از روز چهارشنبه در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: صبح امروز سربیشه با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه کشور گزارش شد.

«سربیشه» سردترین شهر کشور/ تقویت باد‌های ۱۲۰ از روز چهارشنبه در خراسان جنوبی

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جو استان طی روزهای آینده، اظهار داشت: با تضعیف باد‌های ۱۲۰ روزه طی امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) شرایط جوی در غالب نقاط استان پایدار خواهد بود.

وی از تقویت بادهای ۱۲۰ روزه طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و بیان داشت: با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور، فعالیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از روز طی این دو روز مهمان آسمان استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه دور از انتظار نخواهد بود، بیان داشت: در مرز شرقی وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

نخعی از تداوم هوای گرم در استان خبر داد و عنوان کرد: به لحاظ دمایی در این مدت روند تغییرات دما در استان به طور نسبی افزایشی خواهد بود و هوا گرم‌تر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه صبح امروز سربیشه با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه کشور گزارش شد، مطرح کرد: طی شبانه‌روز گذشته تغییرات دما در مرکز استان بین ۹ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بود که سومین مرکز استان سرد کشور نیز بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته طبس و دهسلم با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول