اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اتصال تمامی مدارس روستایی مازندران به اینترنت رایگان پرسرعت

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه تمامی مدارس روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ مدرسه شهری به فیبر نوری و سرویس ftth با سرعت ۲۰۰مگابیت بر ثانیه متصل شدند.

اتصال تمامی مدارس روستایی مازندران به اینترنت رایگان پرسرعت

رسول علی‌اصغرپور درباره مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ شرکت مخابرات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: اینترنت ۲۵ روستا از طریق فیبر نوری اتصال شد که اقدام بسیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به افزایش پهنای باند کافوهای نوری و مراکز روستایی از ۴ تا ۲۰ برابر، افزود: راه‌اندازی اینترنت فورجی همراه اول در ۲۶ سایت جدید نیز از جمله اقدامات دیگر این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اعلام اینکه تکنولوژی اینترنت همراه اول در ۱۳۰ سایت از تریجی به فورجی ارتقا یافت، تصریح کرد: رینگ فیبر پروتکشن غرب استان در دو مسیر عباس‌آباد-رامسر و عباس‌آباد-کلاردشت در مجموع به‌طول ۴۰ کیلومتر انجام شد.

علی‌اصغرپور یادآور شد: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به اجرای فیبر منطقه دودانگه ساری به طول ۴۵ کیلومتر اشاره کرد و افزود: همچنین پروژه فیبر زیرآب به لاجیم به طول ۵۰ کیلومتر آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مدارس روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده است، خاطرنشان کرد: اتصال بیش از ۲۰۰ مدرسه شهری به فیبر نوری و سرویس ftth با سرعت ۲۰۰مگابیت بر ثانیه نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با نگرانی از سرقت‌ کابل‌های مخابراتی در مازندرانی و هزینه بالایی به این شرکت تحمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بحث سرقت‌ها نبود طی دو سال گذشته می‌توانستیم دست‌کم ۱۰۰ روستای دیگر را به فیبر نوری متصل کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول