اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

محمودزاده:3 فاکتور لازم برای ثبت قرارداد بازیکنان ضروری است/بادران هنوز در لیگ یک حضور دارد

مسئول مسابقات لیگ یک فوتبال گفت: باشگاه‌ها برای شرکت در مسابقات به چند نکته بسیار مهم توجه و دقت داشته باشند، در ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ چند فاکتور الزام‌آور وجود دارد.

محمودزاده:3 فاکتور لازم برای ثبت قرارداد بازیکنان ضروری است/بادران هنوز در لیگ یک حضور دارد

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اعلام 19 مهرماه به عنوان شروع لیگ یک  فوتبال که درواقع زودتر از مسابقات لیگ برتر آغاز می‌شود عنوان کرد: با توجه به اینکه مسابقات لیگ یک طولانی‌تر از مسابقات لیگ برتر است و 34 هفته مسابقاتی داریم و نمی‌توانیم در بیشتر اوقات لیگ یک را سه یا چهار روز یکبار مسابقه برگزار کنیم، مجبوریم که مسابقات لیگ یک را از تاریخ 19 مهرماه آغاز کنیم زیرا در غیر این صورت ممکن است باشگاه‌ها به خاطر فشردگی مسابقات دچار آسیب شوند، اما با آغاز به موقع لیگ یک در این تاریخ   فشردگی رقابت‌ها کمتر خواهد شد به همین دلیل از باشگاه‌ها به خاطر منافع خودشان انتظار همکاری داریم. تاریخ قرعه کشی مسابقات را هم متعاقبا اعلام خواهیم کرد.     

مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال تصریح کرد: باشگاه‌ها باید برای شرکت در مسابقات به چند نکته بسیار مهم توجه و دقت داشته باشند. برای ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ چند فاکتور الزام‌آور وجود دارد؛ اولین فاکتور این است که باشگاه‌ها باید از کمیته‌های تعیین وضعیت و عضوگیری فدراسیون فوتبال به صورت مجزا مجوزهای کتبی خود را با تاییدیه دبیر کل محترم دریافت کنند و در غیر این صورت قرارداد بازیکنان باشگاه لیگ یکی ثبت نخواهد شد.

وی ادامه داد: تاییدیه مهم دیگر مورد نیاز از مرکز پزشکی سازمان لیگ یعنی ایفمارک است که باشگاه‌ها باید تست‌های پزشکی بازیکنان و کادر فنی خود را در این مرکز انجام بدهند. این تست‌های پزشکی سالیانه، از دو فصل قبل در لیگ یک با دستور جناب آقای بهاروند ریاست محترم سازمان لیگ انجام شده است و سازمان لیگ همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد و به همین منظور باشگاه‌ها نیز برای نوبت‌دهی هرچه‌ سریع‌تر با  سازمان لیگ مکاتبه داشته و  در صورت تایید امور مالی به   مرکز پزشکی سازمان لیگ مراجعه نمایند.

محموادزاده در مورد اینکه شرایط برخی از باشگاه‌ها مثل استقلال خوزستان، شاهین بوشهر و... ثبات لازم را ندارد و حتی مالک این باشگاه‌ها به طور دقیق مشخص نیست، عنوان کرد: دقیقا به مسأله درستی اشاره کردید، یکی از مشکلات ما در لیگ یک همین نبود ساختار لازم و تغییرات پی در پی در باشگاه‌هاست که می‌تواند به فوتبال یک استان هم ضربه بزند، اما چاره‌ای نداریم تا مسابقات را در همان 19 مهرماه آغاز کنیم. باشگاه‌ها حتما باید مراحل تغییر امتیاز یا مالکیت خود را هرچه سریع‌تر طی کنند و سازمان لیگ هم در روزهای آینده مکاتبه مجددی با باشگاه‌ها در این خصوص خواهد داشت تا برخی باشگاه‌ها هرچه سریع‌تر تکلیف مالکیت خود را مشخص کنند. باشگاه‌هایی هم که در حال تغییر مالکیت یا سهامداران خود هستند باید در این مدت کم زودتر این پروسه را به اتمام برسانند.

مسئول مسابقات لیگ یک فوتبال در مورد اینکه انتقال امتیاز تیم بادران تهران به تیمی در قزوین قطعی شده یا نه و آیا اصلا مجوز خرید و فروش امتیاز تیم‌ها در لیگ یک قانونی است یا نه، عنوان کرد: در لیگ یک محدودیت‌های انتقال امتیاز را مثل لیگ برتر نداریم و اگر باشگاهی می‌خواهد امتیازش را انتقال بدهد، باید پس از انجام تاییدیه‌های لازم از مبادی ذی ربط این کار را انجام بدهد. در مورد بادران تهران هم باید بگویم تا این لحظه هیچ مکاتبه رسمی نه از سوی تیم بادران و نه از استان قزوین به سازمان لیگ ارسال نشده و تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم بادران تهران از نظر سازمان لیگ همچنان در لیگ یک حضور دارد.

وی در مورد اینکه احتمال دارد با توجه به شرایط برخی تیم‌ها مسابقات لیگ یک در فصل آینده با کمتر از 18 تیم برگزار شود، گفت: تجربه ما در فصول گذشته نشان می‌دهد همواره چنین مشکلاتی در برخی تیم‌ها وجود داشته و مسئولین استان‌ها هم در نهایت به نماینده استان خود کمک می‌کنند تا آنها در مسابقات شرکت کنند، زیرا در غیر این صورت ارزش روایی فوتبال در آن استان به خاطر غیبت نماینده آن تیم در لیگ یک افت خواهد کرد. تقاضا داریم مسئولین استان‌ها هم هرچه زودتر به برخی از تیم‌ها که با مشکلاتی مواجه هستند کمک کنند.

محمودزاده در مورد اینکه تا چه زمانی تیم‌ها فرصت ثبت قرارداد بازیکنان خود را دارند، گفت: با توجه به مصوبه هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تیم‌ها حداکثر تا 10 روز قبل از شروع مسابقات باید 14 بازیکن خود را  پس از دریافت مجوزهای لازم در سازمان لیگ ثبت کنند؛ یعنی 10 مهرماه آخرین فرصت باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد 14 بازیکن در سازمان لیگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول