اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سیر نزولی کرونا در گیلان و شتاب واکسیناسیون

در پی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون مردم علیه کرونا، سرایت و کشندگی این ویروس در استان رو به کاهش بوده و این در حالی است که با تلاش تیم‌های واکسیناسیون در سراسر گیلان، روند واکسینه کردن مردم شتاب گرفته است.

سیر نزولی کرونا در گیلان و شتاب واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در پیک پنجم که حدود دو ماه میهمان گیلانی‌ها بوده در حال فروکش بوده اما همچنان این ویروس جانکاه و جامعه سوز، فعال و به دنبال قربانی جدید است. 

بنابر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۸۰۷ نفر از گیلانیان در کل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری هستند و تحت درمان قرار دارند. 

به گفته دکتر فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۶۸ نفر بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری‌شده و تحت مداوا قرار گرفتند. 

با توجه به غالب شدن نوع کشنده دلتا ویروس کرونا نسبت به ویروس‌های شایع شده پیشین، همچنان رسوب بیماران در بخش‌های ICU زیاد و طولانی است. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارش گرده که از مجموعه بیماران بستری در سراسر بیمارستان‌های استان ۱۶۰ تن بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. 

اما در کنار کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گیلان، روند واکسیناسیون در استان نیز سیر صعودی به خود گرفته و هرروز گروه‌هایی از مورد توسط تیم‌های واکسیناسیون علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آخرین گزارش خود که اعلام کرده که تاکنون یک‌میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۹۰ نفر از گیلانیان توانسته‌اند درمجموع دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. 

جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش سطح واکسیناسیون عمومی در استان موجب شده تا سرعت خروج استان از وضعیت ناپایدار تسریع شود. 

استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تداوم واکسیناسیون شتاب گونه در گیلان می‌تواند شمار مبتلا و همچنین قربانیان کرونا در استان را در پیک‌های احتمالی آینده کاهش دهد. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت افزایش پاسخگویی و همچنین بهینه کردن مسیر دسترسی به واکسن سامانه‌های تلفنی و همچنین اینترنتی را راه‌اندازی کرده که شبانه‌روز در اختیار مردم قرار دارند. 

گیلانیان برای اطلاع از مکان و همچنین نوع واکسن‌های تزریقی در مراکز واکسیناسیون سراسر استان می‌توانند با سامانه‌های تلفنی ۴۴۰۱ و همچنین سایت واکسن به آدرس vaccine.gums.ac.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول