اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

ریزش 40 هزار و 462 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 16 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً ریزشی با افت 40 هزار و 462 واحد روبه‌رو شد.

ریزش 40 هزار و 462 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 16 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران، امروز از ابتدای معاملات تا پایان ساعت معاملات روند ریزرشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان با کاهش 40 هزار و 462 واحد به رقم یک‌میلیون و 490 هزار و احد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 13 هزار و 285 واحد به رقم 450 هزار و 59 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 974 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 7.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 765 هزار معامله و به ارزش 6 هزار و 140 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

با احتساب ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از 9 هزار و 824 میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات دو بازار به بیش از 15 هزار و 953 میلیارد تومان رسید. 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 2.6 درصد افت کردند. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام 2.8 درصد عقب نشستند. شاخص آزاد شناور 2.3 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 3.2 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.9 درصد کاهش یافت. 

امروز نمادهای شرکت های بزرگ مانند گل‌گهر، ملی‌مس، فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت اصفهان، چادرملو و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با کاهش 410 واحد به رقم 22 هزار و 400 و احد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابروس ایران به بیش از یک‌میلیون و 236 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 406 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 828 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، فولاد ارفع و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 


پالایش یکم

به گزارش فارس، هر واحد سرمایه‌گذاری پالایش یکم بعد از یک‌سال انتظار به جای سودآوری با 21 درصد زیان از اصل سرمایه روبه‌رو شده است. دولت بارها قول داده بود زیان خریداران پالایشی را جبران کند ولی هنوز این وعده محقق نشده است. هر واحد پالایشی پارسال از سوی دولت به 10 هزار تومان به مردم فروخته شد. امروز هر واحد پالایشی 7 هزار و 950 تومان داد و ستد شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول