اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کاربران به بازگشت مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش از اقیانوس اطلس/ چرا مأموریت ۴۴ هزار کیلومتری نداجا مهم است؟

هفتادوپنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید. بازگشت از این مأموریت غرورآفرین با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

واکنش کاربران به بازگشت مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش از اقیانوس اطلس/ چرا مأموریت ۴۴ هزار کیلومتری نداجا مهم است؟

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: هفتادوپنجمین ناگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پنجشنبه ۱۸ شهریور و پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در  دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش  مستقر در بندرعباس قرار گرفت.

این ناوگروه ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.
 


درپی بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت دریانوردی پهنه‌ اقیانوس اطلس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی این موفقیت را تبریک گفتند.

پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، به این شرح است:

بسمه تعالی

بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه‌ی اقیانوس اطلس را که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم.

امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر است و آماده‌ی مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقاء دهید.

مراتب تشکر و قدردانی اینجانب را به فرمانده و یکایک کارکنان عزیز ناوگروه و دست‌اندرکاران برسانید.
 


رئیس مجلس نیز در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه ۲۱ شهریور) ضمن تبریک بازگشت عزتمندانه هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش گفت: بازگشت این ناوگروه نشان داد که هر وقت ما به مبانی خداباوری و مردم‌باوری پایبند بوده‌ایم، نقشه دشمنان را نقش بر‌آب کرده‌ایم.

همچنین بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای از هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش و بازگشت عزتمندانه این ناوگروه تقدیر و تشکر کردند.
 


امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ناوگروه ۷۵ این نیرو مستقر در آب‌های خلیج فارس با فرماندهان و کارکنان این دو شناور دیدار و از افتخارآفرینی آنان تقدیر کرد.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش نیز با منحصربفرد خواندن ۱۳۳ روز دریانوردی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو ناوشکن سهند و ناوبندر مکران در آبهای سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی، گفت: این ناوگروه برای ایفای مأموریت‌های خویش بیش از ۴۴ هزار کیلومتر دریانوردی کرد و تراز دریانوردی نظامی کشورمان را نیز ارتقا داد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسردی اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران را دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها، خودباوری ملی و نمایش اقتدار ایران اسلامی را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای اعزام این ناوگروه و دیگر ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش برشمرد و خاطرنشان کرد: دستاوردهای فنی و عملیاتی و اطلاعاتی ویژه‌ای نیز در سایه این مأموریت‌ها بدست می‌آید که بسیار ارزشمند و کلیدی است.

دریادار شفقت رودسری همچنین اضافه کرد: اقیانوس اطلس از جمله وحشی‌ترین آبهای جهان است و تلاطم بسیاری دارد اما این دو محصول کاملا ایرانی با بهره‌گیری از دانش و توان جوانان ما در نیروی دریایی ارتش به راحتی این اقیانوس‌ها را طی کرده و به پیش رفتند و اکنون با صلابت به ایران اسلامی بازگشتند.

وی تأکید کرد: این ناوگروه نشان داد که می توانیم در هرکجای آب های کره زمین که منافع جمهوری اسلامی ایران را تأمین می کند، حضور پیدا کنیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به عنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگه داریم و شناورها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.
 


چرا ماموریت ۴۴ هزار کیلومتری ناوگروه نیروی دریایی ارتش یک اتفاق تاریخی و مهم است؟

محمدصادق علیزاده در رشته‌توئیتی در این زمینه نوشت: این مسیری است که ناوبندر مکران و ناوچه سهند طی کرده‌اند، از خلیج فارس عازم جنوب افریقا شده، آن را دور زده و از پهنه شرقی اقیانوس اطلس تا غرب اروپا پیش رفته و از کانال مانش از بین انگلیس و فرانسه و هلند و آلمان و بلژیک گذشتند تا به دریای بالتیک برسند.
 


بعد از حضور در مراسم مشترک با روسیه مسیر رابرگشتند و از کانال جبل الطارق(جایی که انگلیس نفتکش ما را توقیف کرد) وارد دریای مدیترانه شدند. از جلوی چشم صهیونیستها گذشتند و از کانال سوئز وارد دریای سرخ، خلیج عدن و بعدش دریای عمان و تنگه هرمز. ناقابل؛ بیش از ۴۴ هزار کیلومتر دریانوردی!

بخش زیادی از مسیر دریانوردی این ناوگروه در اقیانوس بوده. کشتی رانی در اقیانوس شرایط ویژه‌ای می‌طلبد. نیاز به تامین لجستیکی از یک طرف و تمهیدات فنی طرف دیگر. قفل این مرحله هم توسط ناوگان «نظامی» جمهوری اسلامی شکسته شد بدون نیاز به خدمات و کمک دیگران.

انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت یعنی مِن بعد ایران در هر نقطه دنیا که منافعش ایجاب کند، بدون اتکا به کمک و حمایت دیگران قادر به حمایت از شناورهای «نظامی» و «غیرنظامی» خودش در پهنه دریاست.

این مساله به حدی قابل لمس بود که مکران و سهند وقتی به جنوب افریقا رسیدند و در پی دور زدن آن بودند، تصور امریکایی‌ها این بود که با توجه به نزدیکی سیاسی ایران و ونزوئلا، نیروهای مسلح ایران این مرتبه هوس عبور از اقیانوس اطلس و رفتن به حیاط خلوت امریکا را کرده در دریای کارائیب.

ماموریت اصلی مکران، ایجاد نقطه ایستایی در راس الحد واقع در جنوب دریای سرخ است. چرا؟! برای پشتیبانی لجستیکی از ناوچه‌های نظامی ایران که برای اسکورت نفتکشهای ایرانی در منطقه حضور دارند و هر آن ممکن است مورد مزاحمت قرار گیرند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در تحسین این مأموریت غرورآفرین واکنش‌هایی در فضای مجازی داشته‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

 

 

 

 

▪️ ناوگروه دریایی ایران توان مبارزه باهرتهدیدی را دارددر نوردیدن هزاران کیلومتر در دریاهای آزاد و چشم در چشم دشمن شدن افتخاریست برای هر ایرانی

💬 غلامرضا شاه بداغی

 

 

 

 

▪️ رهبر انقلاب بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه‌ی اقیانوس اطلس را تبریک گفتند. انجام این ماموریت نشان از اقتدار ایران مدرن است.

💬 °.|مریم بانو|.°

 

 

 

 

▪️ ناوگروه ۷۵ ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران بعد از ۱۳۳ روز و طی مسافت ۴۴ هزار در حالی به سواحل مکران بازگشت که خودروسازن داخلی از تولید یک خودروی ایمن برای هموطنان ناتوان است؛
#مدیریت_جهادی

💬 yahya lotfinia

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول