اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سرشماری نفوس مسکن در موعد مقرر انجام شود

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: از رییس جمهورو سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که سرشماری نفوس مسکن در موعد مقرر انجام دهند تا شاهد تحقق برنامه ها باشیم.

سرشماری نفوس مسکن در موعد مقرر انجام شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شبیب جویجری نماینده مردم اهواز در مجلس امروز (یکشنبه 21 شهریورماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: به فضل الهی دولت سیزدهم کار خود را از استان های محروم تر و پر چالش تر آغاز کرده و همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند دولت علم دار نظام اسلامی است.

وی افزود: همه قوا و نهادها لاجرم مساعدت همه جانبه با دولت را سرلوحه کار خود قرار می دهند تا شاهدتوفیقات رئیس جمهور و دولت برای حل مشکلات مردم از یکسو و حرکت به سمت آرمان های بلند انقلاب اسلامی از سوی دیگر باشیم و البته نقد سازنده، دلسوزانه و مشفقانه در این مسیر نقش بی بدلیلی در کاهش آزمون و خطا ایفا خواهد کرد.

جویجری: آمار و اطلاعات کامل و بروز شده اساس برنامه‌ریزی دقیق و کامل است بنابراین از رییس جمهورو سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که سرشماری نفوس مسکن در موعد مقرر انجام دهند تا شاهد تحقق برنامه ها باشیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: دولت با لیستی از اولویت ها و فوریت ها در کشور رو برو است که انتظار می‌رود با برنامه های کوتاه مدت، برای حل موارد فوری از  جمله معیشت مردم، تنظیم بازار، کاهش نرخ تورم و بالا بردن ارزش پول ملی و مسائله کرونا اقدام کند. البته نمایندگان ملت آماده همراهی برای رفع هرگونه خلا قانونی را دارند. دستگاه دیپلماسی کشور جهت گیری حکیمانه ای را بر اساس دیپلماسی همسایه محور پیگیری می‌کند که نشان از دقت در سوگیری و مواجه با چالش های منطقه ای و بین امللی است و ا‌ن‌شاءالله با توجه به اصل حکمت، عزت و مصلحت بیش از گذشته این مهم عملیاتی گردد.  

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود افزود: ابتدا از رئیس جمهور و دولت برای تعیین دکتر خلیلیان به عنوان استاندار خوزستان که از شخصیت‌های علمی و اجرایی برجسته بوده، تشکر می‌کنم . مردم شریف استان از ایشان انتظار دارند تا تیم مدیریتی در تراز ظرفیت‌های عظیم استان خوزستان از یکسو و چالش‌های آن از سوی دگیر انتخاب نموده و شاهد حرکت به سوی پیشرفت، عدالت و توسعه همه جانبه و متوازن در استان باشیم .در این بخش به دو چالش اساسی با رویکرد راهکار محور می‌پردازم.

جویجری ادامه داد: بحث های غیر کارشناسی انتقال آب از کرخه و کارون؛ از همه همکاران و دلسوزان و مسئولانی که مرا به کلان نگری و نگاه ملی دعوت می‌کنند می‌خواهم منافع ملی کلان نگر را در پیش رفت استان خوزستان جست و جو کنند و قطعا همه واقف اند که آبادانی خوزستان ، پیشرفت همه کشور را رقم خواهد زد.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: در بخش ارزش‌های حاکم بر برنامه های آقای محرابیان که به حق از شخصیت‌های متعهد و مدین است اشاره به چند مورد از جمله تقدم منافع ملی بر منافع بخشی، تقدم کلان نگری بر نگرش کوتاه مدت و بخشی نگری، رعایت ملاحظات زیست محیطی و حفظ منافع بین نسلی و صداقت و صراحت در برخورد با ذی نفعان تاکید شده است. ما خواستاراجرای دقیق همه این ارزش ها هستیم و معتقدیم عمل به آنها رضایت مردم خوزستان را به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می‌گردد کارشناسان صاحب نظر در وزارت نیرو بر اساس کلانگری و عدم سوگیری محلی انتخاب شوند و البته در ارزشهای حاکم بر برنامه نیز اصلاح ساختار اداری متناسب با شرایط ویژه کشور مورد توجه وزیر بوده که به آن تاکید می‌نمایم. ساختار معاونت آب وزارتخانه در ماه‌های اخیر و قبل از شروع کار دولت تصویب شده و خصوصا در ساختار حوزه های آبریز عدم توازن مشاهد شده که نیاز به بازنگری دقیق و عاجل دارد.

جویجری اضافه کرد: در همه طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کرخه و کارون تجدید نظر شود. پیوست های لازم از جمله حق آبه متناسب با نیاز شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست استان مد نظر قرار گرفته ضمن اینکه پیوست‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی ناشی از پیامدهای منفی طرح های انتقال مد نظر قرار بگیرد.  

وی تصریح کرد: طرح مصوب مقام معظم رهبری در سال 1375 موسوم به 800هزار هکتار که به 550 هزار هکتار کاهش یافته معیار هر گونه تصمیم گیری در وزارت نیرو و شورای عالی آب قرار گیرد.  وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی، شورای عالی آب، دبیر خانه شورای عالی امنیت مالی، سازمان محیط زیست و تمامی دستگاه‌های مرتبط ترتیبی اتخاذ کنند تا طرح‌های جایگزین انقال آب از دریای خلیج فارس و دریای عمان به تصویب برسد، پیشنهاد می گردد حداقل دو نفر از نمایندگان استان خوزستان در تمامی جلسات منجر به تصمیمات حضور یابند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: قطعا توجه به موارد فوق اعتماد مردم خوزستان را به دنبال خواهد داشت.موضوع دیگر چالش بیکاری است؛ متوسط نرخ بیکاری شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از متوسط نرخ استان بالاتر و متوسط نرخ استان از متوسط کشوری بالاتر است، با توجه به ارائه برنامه ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی پایدار با الوگوی ایرانی اسلامی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد می‌ گردد، با توجه به اینکه سهم خوزستان حدودا 60 هزار فرصت شغلی پایدار در سال بوده و سهم حوزه انتخابیه بنده حدود 25 هزار فرصت شغلی است،؛ این سهم در پایان هر سال با گزارشی شفاف به نظر نمایندگان استان برسد و ما نیز در این خصوص پیگیری جدی خواهیم داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: از دولت درخواست می‌کنم تا با صدور بخشنامه‌ای شفاف، دقیق و قاطع بر بومی گزینی تاکید کرده و از اشتغال غیر بومیان با استفاده از رانت جلوگیری کند.

جویجری ادامه داد: از دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو در خواست می‌کنم طرح احیای 500 هزار هتکاری مقام معظم رهبری در بازه زمانی حداکثر 4 ساله به سرانجام برساند تا شاهد افزایش تولیدات زراعی از یک سو و ایجاد فرصت های شغلی بیش از اهداف کمی در برنامه استانی و کاهش نرخ بیکاری از سوی دیگر در استان خوزستان بلاخص شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول