اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰/بیشترین درخواست مددجویان از۱۴۸۲ چیست؟

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰، گفت:باتوجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود تمامی توان‌خواهان و خدمت گیرندگان بهزیستی تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.

پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰/بیشترین درخواست مددجویان از۱۴۸۲ چیست؟

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ «کاظم نظم ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان؛ خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه‌های هدف است.

نظم ده بابیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده‌بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح‌ریزی کردیم که یکی به‌صورت آنی است یعنی در مواقع آتش‌سوزی یا مرگ‌ومیر در مراکز، باید در مدت‌زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود. مرحله دوم در وضعیت‌های فوری است که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان در مردادماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۲۳ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۷۷ پیام از طریق صندوق صوتی، ۱۴۴ پیام از طریق سایت دیده‌بان و ۱۴۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال‌شده است.

به گفته نظم ده اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توان‌بخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توان‌بخشی و اجتماعی، کمک‌هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک‌هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین، وام اشتغال توان‌بخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه ۶۳ درصد پیام‌ها مربوط به راهنمایی و ارشاد توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین  ثبت‌شده است که موضوعات پرتکرار پیام‌های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توان‌بخشی، حقوق و مزایای کارکنان هست. همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود تمامی توان‌خواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.

وی از تدوین شیوه‌نامه ارتقاء رضایت‌مندی ارباب‌رجوع خبر داد و در پایان یادآور شد: از تمامی پیام‌های ثبت‌شده ۹۸ درصد پاسخ‌داده‌شده و ۲ درصد در دست اقدام است.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول